معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: میانگین سرانه مصرف برق مشترکان خانگی کشور در چند سال اخیر از 2 هزار و 950 کیلووات ساعت هم اکنون به 2 هزار و 700 کیلو وات ساعت کاهش یافته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، علیرضا احمدی یزدی روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از مراکز دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: هم اکنون 36 میلیون مشترک برق در کشور دارد که از این شمار 29 میلیون مشترک خانگی است.
وی اضافه کرد: مشترکان خانگی یک سوم برق کشور را مصرف می کنند.
احمدی یزدی بیان کرد: کاهش میانگین سرانه مصرف خانگی برق در نتیجه اجرای برنامه های فرهنگی و بکارگیری وسایل جدید برقی کم مصرف توسط مشترکان حاصل شده است، اما استفاده زیاد مشترکان از وسایل کم مصرف باعث شده تا اقدام های چشمگیر و تاثیر گذار فرهنگی برای کاهش مصرف برق کمتر به چشم آید.
وی گفت: کاهش مصرف برق تنها خاص وزارت نیرو بر نیست و همگان اعم از مسئولان و مردم در اجرای رسالت ملی خود باید برای فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنند.
احمدی یزدی اظهار داشت: همچنین نقش رسانه ها قابل توجه است و از هم اکنون باید تلاش کنند تا با بهینه سازی مصرف برق در تابستان کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.

لینک کوتاه
کاهش میانگین سرانه مصرف برق خانگی کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما