مدیرعامل توانیر گفت: اگر واقعیت های اقتصادی برق در کنار واقعیت های اقتصاد کشور قرار گیرد می بینیم که امروز ما برق را 90 درصد ارزان تر از اول انقلاب به مشترکان می دهیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از تسنیم، محمدحسین متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع فعالان بخش خصوصی صنعت برق اظهار داشت: صنعت برق ایران امروز در جایگاه ارزشمندی قرار دارد اما در زمینه ارتقای شرایط و افزایش بهره وری کار بسیار وجود دارد که می توان صنعت برق را از مشکلات رها کرده و شاهد پیشرفت بیش از پیش در این صنعت باشیم.

متولی زاده با بیان اینکه اقتصاد برق نیاز به اصلاح دارد، گفت: اگر واقعیت های اقتصادی برق در کنار واقعیت های اقتصاد کشور قرار گیرد می بینیم که امروز ما برق را 90 درصد ارزان تر از اول انقلاب به مشترکان می دهیم.

مدیرعامل توانیر توزیع یارانه پنهان در برق را متناسب و توأم با عدالت ندانست و گفت: مشترکان پرمصرف 10 برابر مشترکان دیگر از یارانه پنهان برق بهره مند می شوند که این رویه باید با اصلاح ساختار تعرفه گذاری اصلاح شود.

وی افزود: در بحث قراردادها مباحث را با هماهنگی سندیکای برق پیش می بریم تا پروژه ها را اولویت بندی کرده و منابع مالی محدود را به قراردادهای اولویت دار اختصاص دهیم.

متولی زاده از اعمال طرح های تشویقی برای خرید برق در تابستان 98 خبر داد و گفت: اگر واحدی اقدام به نصب تجهیزات تولید برق کند و بتواند برای تابستان 98 برق تولید کرده و به شبکه بفروشد، ما اجازه خرید برق تا کیلووات ساعتی 380 تومان را گرفته ایم.

مدیرعامل توانیر با اشاره به ظرفیت های قانونی استفاده از منابع مالی ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت گفت: بحث سوخت صرفه جویی شده بحثی جدی است که باید شورای عالی اقتصاد به این نتیجه برسد که از این محل به سرمایه گذارانی که موجب صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش کارآیی صنعت برق می شوند، برای بازگشت سرمایه های آنها و تأمین مالی اقدام کند و یا اجازه دهند که سوخت صرفه جویی شده در اختیار بخش خصوصی صرفه جویی کننده، قرار گیرد.

لینک کوتاه
برق ۹۰ درصد ارزان‌تر اول انقلاب

اخبار مرتبط

نظرات شما