آنقدر که از تکلیفی بودن قیمت برق آزار می‌بینیم از نوسان ارزی نمی‌بینیم. برای همین انتظار داریم که عزیزان تصمیم گیرنده این موضوع را در یک زمان مشخص و به روش پلکانی حل و فصل کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پول‌نیوز، -631 بنگاه در لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است. تعداد زیادی از این بنگاه‌ها قربانی شرایط ارزی کنونی شده‌اند. نیروگاه‌هایی که به خاطر عدم تعیین تکلیف قیمت برق و نوسانات ارزی کسی حاضر به خریدن آن‌ها نیست و بلاتکلیفی دامن آن‌ها را گرفته است. از طرفی مانع دیگر بر سر راه این نیروگاه‌ها قیمت تکلیفی برق است.
 
میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان خصوصی سازی درباره سرنوشت نهایی این بنگاه‌ها به پول نیوز  پول‌نیوز  می‌گوید: نابه‌سامانی بازار ارز قرار نیست تا ابد ادامه داشته باشد. بالاخره شرایط کنونی، با تدبیر یا بدون تدبیر در جایی با قیمتی تثبیت می‌شود و اوضاع اقتصادی ، خوب یا بد، بالاخره در جایی به ثبات می‌رسد.

بسیاری از این بنگاه‌ها در انتظار لحظه تثبیت مانده‌اند. شما مطمئن باشید به محض اینکه شرایط اندکی آرام بگیرد، ما کار خود را ادامه خواهیم داد و واگذاری این بنگاه‌ها را از سر خواهیم گرفت.

او ادامه داد: در بین 631 بنگاه که در لیست واگذاری قرار گرفته‌اند، حدود 20 نیروگاه داریم. می‌توانیم حدودی بگویم که 10 بنگاه دیگر هم به خاطر تجهیزات و ماشین‌آلات به نرخ ارز وابسته اند. در مجموع شاید 30 بنگاه از 631 بنگاه تحت شرایط این روزهای بازار بلاتکلیف مانده‌اند که اگرچه  30 تا واقعا عدد قابل توجهی در 631 نیست اما  به لحاظ حجم ریالی این عدد کم قیمت بالایی به خودش اختصاص خواهد داد.

پوری حسینی گفت:  قیمت هر کدام از این نیروگاه‌ها حداقل هزار میلیارد تومان هستند و 20 هزار میلیارد از سرمایه ما وابسته به فروش همین نیروگاه‌ها وابسته است.

معاون وزیر اقتصاد افزود:  به عنوان رییس سازمان خصوصی سازی می‌گویم به شخصه آنقدر که از تکلیفی بودن قیمت برق آزار می‌بینیم از نوسان ارزی نمی‌بینیم. برای همین انتظار داریم که عزیزان تصمیم گیرنده این موضوع را در یک زمان مشخص و به روش پلکانی حل و فصل کنند.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه 6 ماه ابتدایی سال گذشته، چقدر امید می‌رود که درصد قابل توجهی از این بنگاه‌ها واگذار شود، گفت: تصور می‌کنم تا پایان سال 97 کمتر از 100 بنگاه در لیست‌مان باقی مانده باشد که برای آن تعیین تکلیف نکرده‌ایم. نمی‌شود گفت همه این 500 و اندی بنگاه به فروش خواهد رفت اما می‌توان انتظار داشت که تکلیف آن‌ها تا پایان سال مشخص شده باشد. در واقع از بین آن‌هایی که قابل فروش هست و عرضه می‌کنیم تعداد قابل توجهی به عقیده من، تعیین تکلیف خواهند شد.

لینک کوتاه
قيمت برق آزارمان تكليفي بودن

اخبار مرتبط

نظرات شما