فروشندگان خودرو با انتقاد از فروش کارتکسی خودرو توسط برخی نمایندگیهای شرکتهای خودروساز میگویند: قرار بود فروش کارتکسی خودرو متوقف شود، اما عدهای با رانت خاصد خودرو را از نمایندگیها خریداری و با قیمتهای بالا در سطح بازار بفروش میرسانند.
به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از تسنیم، معاملات خودرو قفل شده و خبری از خرید و فروش نیست، اما تأثیرات بازار ارز و البته عرضه محدود خودرو توسط شرکتهای خودروساز عاملی شده تا میزان خودرو در سطح بازار کاهش پیدا کند و همین امر بر رشد قابل توجه قیمت خودروهای داخلی اضافه کرده است.
به اعتقاد فعالان بازار قرار بود عرضه خودرو در بازار افزایش پیدا کند تا اختلاف قیمت کارخانه تا بازار کاهش یافته و امکان خرید خودرو برای مردم آنهم با قیمتهای معقول فراهم شود. اما متأسفانه عرضه قطره چکانی خودرو به بازار نه تنها اوضاع بازار را بهتر نکرده بلکه هر روز اختلاف قیمت خودروها از کارخانه تا بازار افزایش پیدا میکند.
براساس قیمتگذاری شورای رقابت قرار بر این بود تا اختلاف قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان از کارخانه تا بازار کاهش یافته و حتی بازار این خودروها که مشتری بسیاری دارد مدیریت شود، اما متأسفانه کاهش عرضه این خودروها باعث اختلاف قیمتی 13 تا 20 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار شده است.
فروشندگان خودرو معتقدند قیمت پژو 206 تیپ 2 از کارخانه تا بازار نباید شاهد اختلاف قیمت 16 میلیون تومانی باشد و این موضوع اصلاً منطقی نیست. چرا خودرو باید از 17 فروردین ماه امسال شاهد افزایش 50 درصدی قیمتها از بازار تا کارخانه باشد؟!
تعداد دیگری از فروشندگان خودرو با انتقاد از فروش کارتکسی خودرو توسط برخی از نمایندگیهای شرکتهای خودروساز به خبرنگار تسنیم میگویند: قرار بود فروش کارتکسی خودرو متوقف شود، اما عدهای با رانت خاص خود خودرو را از نمایندگیها خریداری و با قیمتهای بالا در سطح بازار به فروش میرسانند البته این افراد مردم عادی نیستند و با رانت خاص خود خریدهای کارتکسی را از نمایندگیها انجام میدهند. جالب اینجاست واحدهای نظارتی هم در این رابطه سکوت کرده و خبری از نظارت بر بازار نیست.
هم اکنون در بخش خودروهای زیر 45 میلیون تومان اختلاف قیمتها از کارخانه تا بازار بسیار محسوس است به نحوی که پژو 206 صندوق دار با اختلاف 18 میلیون تومانی با قیمت 60 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 با اختلاف 20 میلیون تومانی با قیمت 61 میلیون تومان، پژو پارس با اختلاف 17 میلیون تومان با قیمت 57 میلیون و 500 هزار تومان، سمند ال ایکس با اختلاف 13 میلیون تومانی با قیمت 47 میلیون و 500 هزار تومان، سمند EF7 دوگانه سوز با اختلاف 14 میلیون تومانی با قیمت 50 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 2 با اختلاف 16 میلیون تومانی با قیمت 52 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد.
در بخش خودروهای زیر 60 میلیون تومان هم پژو 207 اتوماتیک با اختلاف 41 میلیون تومانی با قیمت 95 میلیون تومان، دنا پلاس با اختلاف 32 میلیون تومانی با قیمت 85 میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک با اختلاف 41 میلیون تومانی با قیمت 95 میلیون تومان و استپ وی با اختلاف 44 میلیون تومانی با قیمت 105 میلیون تومان نسبت به کارخانه در بازار مورد معامله قرار میگیرد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
دور جدید عرضه 31 خودروی وارداتی برای متقاضیانی که اسفند سال 1401 ثبت نام کرده بودند، از... 3 تیر 1403
ژاپن برروی خودروهای هوشمند تمرکز میکند زیرا خودروسازان از آمریکا و چین عقبتر هستند. 3 تیر 1403
در فصل بهار امسال، بالغ بر 6926 دستگاه خودرو سواری به ارزش 137 میلیون دلار وارد کشور شده است. 3 تیر 1403
بیش از دو سال از مطرح شدن بحث واردات خودرو میگذرد و از اواخر سال 1401 نیز ثبتنام از... 24 خرداد 1403
با هدف آسان شدن شرایط خرید خوردو برای تاکسیرانان، با مشارکت صندوق کارآفرینی امید و... 22 خرداد 1403
آمار عملکرد خودروسازان بزرگ طی دو ماه نخست سال جاری نشان میدهد که ایرانخودرو و سایپا... 20 خرداد 1403
شرایط پیش فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اعلام شد. 19 خرداد 1403
مهلت ثبتنام خودروهای وارداتی یک روز تمدید شده و بر این اساس متقاضیان تا پایان امشب... 10 خرداد 1403
نظرات شما