دومین نشست تخصصی مدیریت دانش با هدف تسهیل و نظام مند سازی ثبت اطلاعات فنی و تجارب میدانی متخصصان صنعت حفاری به میزبانی مدیریت خدمات ویژه برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در دومین نشست از سلسله نشست های تخصصی پیاده سازی مدیریت دانش که صبح روز چهارشنبه ششم تیر ماه به میزبانی مدیریت خدمات ویژه حفاری برگزار شد مدیر پژوهش،فناوری و مهندسی ساخت، مدیر خدمات ویژه حفاری و جمعی از سرپرستان و متخصصان این دو مدیریت حضور داشتند.
در آغاز این جلسه مدیر پژوهش،فناوری و مهندسی ساخت ضمن بیان تاریخچه و چیستی مدیریت دانش به ماهیت فعالیت شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات تخصصی اشاره و تصریح کرد : با توجه به نوع فعالیت و مطابق با الزامات ایزو کنترل مستندات، اجرای مدیریت دانش برای این شرکت یک ضرورت و پیش نیاز کسب گواهینامه های معتبر محسوب می گردد.
محمد علی بیگ زاده به تبیین نقش مدیریت پژوهش،فناوری و مهندسی ساخت به عنوان مجری و تسهیلگر پیاده سازی فرآیند مدیریت دانش در شرکت پرداخت و تحقق آن را به عنوان یک ارزش افزوده برای تمام مدیریت ها و زیرمجموعه های سازمان دانست.
وی هر تجربه کاری را معادل یک بسته دانشی توصیف کرد و ادامه داد: اصلاح فرآیند انتقال دانسته ها از خبرگان به نسل بعد با ثبت و نظام مند کردن فعالیت ها و تجارب میدانی متخصصان در سامانه پیش بینی شده محقق می گردد.
در ادامه این نشست رئیس اداره پژوهش و فناوری غایت برگزاری این سلسله نشست های تخصصی را بلوغ تدریجی مدیریت دانش در شرکت عنوان کرد و توضیحات مبسوطی درباره سازو کار اجرایی، اقدامات انگیزشی،زمانبندی اجرا و مفاهیم مرتبط ارائه کرد.
هادی محمدی با تاکید بر معرفی نمایندگانی از مدیریت خدمات ویژه به عنوان رابط جهت فراگیری آموزش های لازم در خصوص سامانه مدیریت دانش تشکیل انجمن خبرگان در این مدیریت را خواستار شد.
در ادامه رستم سالمی رئیس مدیریت دانش شرکت نیز به ارایه توضیحات در خصوص سامانه مدیریت دانش و چگونگی بهره گیری همکاران از آن پرداخت.
سپس مهدی عموری به عنوان رابط و نماینده مدیریت خدمات ویژه از این مدیریت به عنوان مدیریتی پیشرو در پیاده سازی آزمایشی سامانه مدیریت دانش در شرکت یاد کرد و از آقایان محمد فرزاد همتیان، علی صادقی و داریوش امینی بعنوان همکاران شاخص و فعال که تجارب ارزشمند آنان در سامانه مدیریت دانش ثبت گردیده است تشکر کرد و افزایش اقدامات انگیزشی برای مشارکت بیشتر کارکنان در این خصوص را موثر دانست.
در ادامه رضا کبیری مدیر خدمات ویژه حفاری ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش های صورت گرفته توسط شورای راهبری و کمیته مدیریت دانش و مدیریت پژوهش، تکمیل و توسعه سامانه مدیریت دانش را عاملی اثرگذار در افزایش مشارکت متخصصان خدمات ویژه برای ثبت تجارب میدانی در هنگام کار مناطق عملیاتی عنوان کرد.
بیان برخی چالش ها و موانع موجود در زمینه تأمین زیرساخت و سخت افزارهای لازم، بررسی امکان اجرای نرم افزار کاربردی مدیریت دانش در بستر اینترنت، امکان تکمیل، ویرایش و روزآمدسازی اطلاعات ثبت شده از دیگر مباحث طرح شده در این نشست از سوی رؤسای ادارات دو مدیریت بود.

 

لینک کوتاه
مدیریت دانش شركت ملی حفاری ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما