شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز بعد از مدت‌ها نزول روز گذشته با یک رشد پرقدرت مواجه شد و بیش از 20هزار واحد افزایش یافت. به‌نظر می‌رسد بازار سهام در حال آماده کردن خود برای نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری است.

به گزارش نسیم اقتصاد، شاخص کل بورس تهران که مدت‌هاست در حال نزول است و در این مدت میلیاردها تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شده است روز گذشته نمایی دیگر از خود به نمایش گذاشت و با یک صعود پرقدرت مواجه شد.

در دادوستدهای روز گذشته شاخص کل بازار سهام با 20هزار واحد افزایش به 2میلیون و 85هزار واحد رسید. دیروز همچنین 138هزار میلیارد تومان به ارزش بازار سهام اضافه شد و ارزش کل بازار سهام به 8628میلیارد تومان معادل 142میلیاردو 730میلیون دلار رسید.

اما نکته متفاوت معاملات روز گذشته ورود122میلیارد تومان نقدینگی تازه به بازار سهام بود. دیروز همچنین ارزش معاملات خرد بار دیگر به مرز 2هزار میلیارد تومان رسید. این درحالی‌ است که ظرف هفته‌های گذشته ارزش کل معاملات بازار سهام به زیر این مقدار نزول کرده بود.

به‌نظر می‌رسد رشد بازار سهام در مبادلات روز گذشته واکنشی به نتایج احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است. گویا سهامداران انتظارات مثبتی به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری دارند. در طول روزهای گذشته برآوردهای مختلفی نسبت به اثر هر یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری بر بورس توسط کارشناسان انجام شده است اما به‌طور کلی می‌توان گفت انتخاب فردی که بتواند از حجم سیاست‌های دستوری بورس کم و به رشد تولید کمک کند اثرات بسیار مثبتی بر بورس خواهد داشت و منجر به رشد شاخص‌ها خواهد شد.

لینک کوتاه
بورس انتخابات رشد بورس

اخبار مرتبط

بورس امروز تعطیل شد

بورس امروز تعطیل شد

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در پی شهادت رئیس جمهور کشور و همراهان ایشان امروز... 31 اردیبهشت 1403

بورس منفی شد

بورس منفی شد

شاخص کل بازار سرمایه امروز 10 هزار و 847 واحد افت کرد و در کانال دو میلیون 208 هزار واحدی... 22 اردیبهشت 1403

نظرات شما