بازیابی واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با ظرفیت تولید سالانه 490 هزار تن محصول با دستور سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا، بازیابی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی‌سینا با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن محصول پارازایلین، 60 هزارتن بنزن و 30 هزار تن اورتوزایلین با دستور دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و حضور مهندس اوجی وزیر نفت و دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به بهره‌برداری رسمی رسید.
 
برج 8001 این پروژه که بلندترین برج ساخته شده صنعت پتروشیمی به دست متخصصین داخلی است، با 100 متر ارتفاع، 1200 تن وزن و 8 متر قطر است و برای نخستین بار با حمایت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در کشور ساخته شده است که طراحی تازه‌ای نسبت به برج پیشین دارد.
 
عملیات اجرایی بازسازی و بهسازی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی‌سینا که از مهر 1398 آغاز شده بود، برای روزانه 250 نیروی بومی استان خوزستان اشتغال ایجاد کرده بود. هم‌اکنون با بهره‌برداری از این واحد بیش از 80 نفر به‌صورت مستقیم مشغول کار می‌شوند.
 
مبلغ ارزی این پروژه نیز یکصد میلیون دلار بوده است که 70 درصد آن ریالی پرداخت شده است.
 
در این عملیات بازیابی، دو کوره نیز تماماً توسط متخصصین داخلی طراحی، ساخت و نصب شده است و با تولید و بارگیری کاتالیست مورد نیاز این واحد توسط متخصصین داخلی، از این پروژه می‌توان به عنوان ایرانی‌ترین پروژه صنعت پتروشیمی در کشور یاد کرد.

لینک کوتاه
واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا صنعت پتروشیمی

اخبار مرتبط

نظرات شما