با سرد شدن هوا باز هم شاهد افزایش مصرف گاز در کشور هستیم تا جایی که پیش‌بینی شده میزان مصرف گاز در کشور به 700 میلیون متر مکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده برسد.

به گزارش نسیم اقتصاد، حجم مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در روزهای گذشته به 665 میلیون مترمکعب رسید و رکورد مصرف امسال ثبت شد. این درحالی است که تا کنون سابقه نداشته رکورد مصرف گاز طبیعی در سال، اسفندماه ثبت شود و پیش‌بینی شده در روزهای آینده با توجه به تداوم سرما حجم مصرف روزانه به 680 میلیون مترمکعب نیز برسد. در روز گذشته اعلام شد که شبکه گاز بعضی شهرها در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و خراسان رضوی و خراسان شمالی و خراسان جنوبی شرایط بحرانی دارند و نیاز به صرفه‌جویی و دقت لازم دارد.
 
بیشترین مصرف گاز به ترتیب متعلق به استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی است. جواد اوجی - وزیر نفت در همین رابطه اعلام کرد: با توجه به پایداری توده هوای سرد حاکم بر کشور در روزهای آینده، امکان افت فشار گاز در استان‌های نیمه شمالی محتمل است لذا از عموم هموطنان درخواست می‌کنم با مصرف بهینه و خاموش کردن یک بخاری یا گرم کردن حداقل فضا در محیط کار و منازل، دیگر هموطنان خود به‌ویژه در استان‌های شمال غرب، شمال و شمال شرق را یاری کنند.
 
همچنین سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور در خصوص آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور اعلام کرد: در حال حاضر شبکه گاز پایدار است و هیچ‌گونه قطعی در هیچ نقطه‌ای از کشور نداریم. به گفته وی پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف گاز در کشور به 700 میلیون متر مکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده برسد.
 
باتوجه به شرایط پیش رو شرکت ملی گاز از همه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در سراسر کشور تقاضا کرده است، با رعایت دمای رفاه از 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد، استفاده از لباس‌های مناسب فصل سرما، تنظیم درجه حرارت سیستم‌های گرمایشی بر اساس دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ها و اماکن غیرضروری، در مصرف گاز حداکثر صرفه‌جویی کنند تا امکان بهره‌مندی از این نعمت خدادادی برای همه هموطنان در اقصی نقاط کشور فراهم شود.

لینک کوتاه
مصرف گاز مدیریت مصرف کشور شرکت ملی گاز

اخبار مرتبط

نظرات شما