در حال حاضر بیش از دو میلیون و 40 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به مرحله ساخت رسیده و به گفته وزیر راه و شهرسازی، این میزان مرتبا در حال افزایش است.

به گزارش نسیم اقتصاد، بازار ساخت و ساز با همه چالش‌هایی که پیش روی دولت قرار دارد رو به بهبود گذاشته است. تامین زمین رایگان و تسهیلات تا سقف 550 میلیون تومان، کمک قابل توجهی به متقاضیان است. به طور مثال در شهر جدید پرند برخی واحدها طی یک سال با آورده حدود 600 میلیون تومان به اضافه تسهیلات 550 میلیون تومانی به اتمام رسیده و در صورت نصب انشعابات، آماده تحویل به متقاضیان است.
 
همزمان با دهه مبارک فجر بیش از دو میلیون و 40 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است و آن‌طور که مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی - اعلام کرده این عدد مرتبا افزوده می‌شود. تعداد قابل توجهی از واحدها نیز به پیشرفت بالای 90 درصد رسیده است.
 
از استان‌های مختلف کشور خبر می‌رسد که در ایام دهه فجر تا پایان سال جاری برخی متقاضیان مسکن ملی خانه‌دار می‌شوند. به طور مثال در استان هرمزگان حدود 60 هزار واحد در حال ساخت است که 20 هزار واحد تحویل شده و 20 هزار واحد نیز در مدار ساخت قرار دارد. 300 واحد در محلات هدف بازآفرینی استان گلستان تحویل مردم می‌شود. 4142 واحد در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد. تعداد 892 واحد در گیلان افتتاح می‌شود و تعداد قابل توجهی مسکن در استان خوزستان تحویل می‌شود. این موارد تنها بخشی از افتتاحات مسکونی در دهه مبارک فجر است.
 
روز گذشته سیدابراهیم رییسی ـ رییس‌جمهور - در آیین افتتاح 14هزار واحد نهضت ملی مسکن و واگذاری 11 هزار قطعه زمین در هرمزگان گفت: دولت خود را در حوزه رفع مشکل مسکن مردم، موظف می‌داند.
 
در هفته گذشته نیز مقرر شد تا صندوق توسعه ملی در دو مرحله و در هر مرحله دو میلیارد دلار با نرخ سود دو درصد در بانک مسکن برای طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و حمل ونقل، سپرده‌گذاری کند. ارزش ریالی این مبلغ حدود 232 هزار میلیارد تومان می‌شود که تاثیر قابل توجهی در رونق ساخت و ساز خواهد داشت.
 
بررسی‌ها از بازار مسکن نیز نشان می‌دهد این بازار تحت تاثیر اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، ثبات نسبی بازارهای موازی و اعمال مالیات‌های حوزه مسکن به آرامش رسیده و ادامه این وضعیت می‌تواند به کنترل فعالیت‌های سوداگرانه و تحرک بخش مسکن به عنوان یک حوزه پیشران کمک کند.

لینک کوتاه
تولید مسکن بازار مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما