مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس برآوردهای اولیه از استان‌ها، تا پایان امسال بیش از 370 هزار تن پسته در کشور تولید می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصادبه نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «داریوش سالم‌پور» در حاشیه نشست آغاز کارگاه اولیه پروژه بهبود تولید و صادرات پسته از طریق استقرار مدیریت همه‌جانبه و تلفیقی محصول که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: در 2 سال گذشته به علت سرمازدگی بهاره، کم‌محصولی در حوزه باغات پسته داشتیم، اما امسال وضع تولید بهتر شده و صادرات نیز رو به رشد است.
 
برگزاری کارگاه اولیه تولید و صادرات پسته توسط فائو
 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه اولیه تولید و صادرات پسته توسط فائو، گفت: سند همکاری مشترک فنی پسته میان ایران و فائو (TCP) یکی از سندهای مهم، کاربردی و راهبردی محسوب می‌شود که در آن با استفاده از ظرفیت‌های فنی و اعتباری این سازمان، همه فرآیندهای تولیدی، فرآوری و نظارت‌های بهداشتی و صادراتی پسته به صورت کارآمد، به‌روز می‌شود.
 
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: براساس این سند همکاری مشترک، در پروژه بهبود تولید و صادرات پسته از طریق استقرار مدیریت همه‌جانبه و تلفیقی محصول از استانداردهای بین‌المللی و ظرفیت مشاوره‌های فنی بین‌المللی و تجهیزات روز جهان استفاده می‌شود.
 
وی با بیان این که این سند همکاری 2 ساله است، تصریح‌کرد: پس از 2 سال، خدمات پشتیبانی فائو در حوزه این پروژه ادامه خواهد یافت و همه ذی‌نفعان بخش دولتی، تحقیقاتی، پژوهشی، تشکل‌های بخش خصوصی، انجمن پسته، سازمان غذا و دارو و سازمان حفظ نباتات کشور دخیل هستند.
 
کارگاه اولیه پروژه بهبود تولید و صادرات پسته از طریق استقرار مدیریت همه‌جانبه و تلفیقی محصول در راستای اجرایی شدن سند همکاری مشترک فنی میان ایران و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برگزار شد.

لینک کوتاه
تولید میوه‌های سردسیری

اخبار مرتبط

نظرات شما