رییس جمهور با بیان اینکه ناامید کردن و انزوای سیاسی ایران، هدف آمریکا است افزود: دشمن به اهداف خود دست نیافت و فعالیت تجاری ما در منطقه در 40 سال قبل رکورد زده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید باور داشته باشیم که ما می‌توانیم، هر چند که برخی افراد در مواجهه با یک ادبیات و صحنه‌هایی، خود را می‌بازند و باید بدانیم گفتمان انقلاب اسلامی برتر است و در برابر دشمنان می‌توانیم بایستیم.
 
رئیس جمهور بیان کرد: گاهی افراد در سخنگاه ها خوب سخن می‌گویند اما در پشت صحنه حرف‌های دیگری می‌زنند و امروز نه تنها دولت بلکه همگان در پیشبرد اهداف جامعه نقش دارند.
 
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه وقتی کار دولت سیزدهم شروع شد، عده‌ای ناباورانه می‌گفتند مگر با این شرایط می‌شود کار را دنبال کرد افزود: ما معتقد بوده و هستیم که می‌شود با تکیه بر توان کشور کارها را دنبال کرد.
 
وی گفت: در ابتدای کار با تنگناها و مشکلاتی همانند کسری بودجه، همه گیری کرونا و کمبود کالاهای اساسی مواجه بودیم، اما خداوند تفضل کرد و در سال اول دولت علارغم اینکه دهه قبل را که به درستی دهه تعطیل می‌نامند، 4 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: دولت توانست 480 میلیارد دلار کسری بودجه را با ایجاد درآمد برای کشور و نه با قرض از بانک مرکزی پشت سر بگذراند.
 
رئیس جمهور اضافه کرد: در سال 1401 منابع و مصارف کشور، همخوانی پیدا کرد و یکی از علل مهم تورم، کسری بودجه است و از مجلس خواسته‌ایم به نحوی عمل شود که هزینه بالا نرود تا کسری بودجه ایجاد نشود.
 
وی گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم 42 درصد رشد نقدینگی داشته‌ایم که این میزان امروز به 26 درصد رسیده و تلاش داریم تا آخر سال 25 درصد شود که رقم خوبی است و در کاهش رشد تورم مؤثر است.
 
رئیس جمهور ادامه داد: ناترازی ها در برنامه هفتم که در بخش‌های مختلف مشکل ایجاد کرده همانند عرصه انرژی، صندوق‌های بازنشستگی و بانکی می‌توان با برنامه ریزی و همراه کردن مردم این موانع را از میان برداشت.
 
وی با بیان اینکه ناترازی بانکی یکی از عوامل ایجاد تورم است افزود: تلاش می‌شود مؤسسات مالی و بانکی کنترل شوند تا برداشت‌های اضافی از بانک مرکزی صورت نگیرد.
 
رئیس جمهور افزود: تمام علل ایجاد تورم در کشور در حال کنترل شدن است که علارغم این موفقیت‌ها دشمنان در عرصه جنگ ترکیبی و ادراکی تلاش کردند کشور را دچار مشکل کنند که البته مردم آنان را ناکام گذاشتند و کارها نیز به لطف خداوند عزتمندانه در حال پیشرفت است.
 
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ناامید کردن و انزوای سیاسی ایران، هدف آمریکا است افزود: آنان به اهداف پلید خود در این عرصه نرسیدند و ایران امروز عضو شانگهای و بریکس شده و فعالیت تجاری ما در منطقه در 40 سال قبل رکورد زده است.
 
وی تاکید کرد: نگاه ما می‌توانیم کشور را می‌تواند نجات دهد و امروز حدود 10 هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند این تعداد باید افزایش یابد.
 
وی بیان کرد: هم اکنون 900 شرکت دانش بنیان با وزارت نیرو و 600 شرکت دانش بنیان در وزارت نفت در حال کار علمی برای رشد کشور هستند و مشعل‌ها گاز در جنوب کشور که مشکلات زیادی به همراه دارد توسط شرکت‌های دانش بنیان در حال کنترل است.
 
رئیسی با بیان اینکه 10 هزار روستا تا آخر دولت مشکل آبی آنان حل شود و تا کنون به 3600 روستا آبرسانی شده گفت: 22 هزار مگاوات کسری برق در کشور داشتیم و امروز خاموشی نداریم و در صنایع نیز مصرف برق مدیریت می‌شود و در 2 سال گذشته 8 هزار مگاوات تولید برق شده است.
 
رئیس جمهور گفت: عده‌ای فرار مالیاتی داشتند و تلاش شد تا این افراد شناسایی شوند و مودیان مالیاتی امروز دو برابر شده است.
 
وی ادامه داد: بر اساس آمایش سرزمینی بودجه‌ها توزیع می‌شود و ما امروز در مناطقی می‌رویم که حتی یک فرماندار نرفته است و کارهای آنان دنبال می‌شود هر چند که کارهای انجام شده در گذشته را ارج می نهیم و معتقدیم باید کارهای بزرگی انجام داد.

لینک کوتاه
فعالیت تجاری ایران تورم رییس جمهور

اخبار مرتبط

صعود تورم ترکیه

صعود تورم ترکیه

تورم سالانه ترکیه در ماه سپتامبر با 2.59 درصد افزایش به 61.53 درصد رسید. 12 مهر 1402

توهم تورم 120 درصدی

توهم تورم 120 درصدی

کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند که اظهارات غیرمستند فعالان سیاسی درباره افزایش تورم،... 19 تیر 1402

نظرات شما