معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کمبود آب در کشور جدی است، گفت: نباید و نمی‌توانیم به بارش‌های موجود دل خوش کنیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «سحر تاجبخش» امروز (دوشنبه) در نشست خبری افزود: زمستون امسال گرمتر از حد نرمال شده است.

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: به دلیل حدود چهار سال کم بارشی و کمبود ذخایر برف‌ها، حتی با منابع آب نرمال و فرارنرمال در سال جاری، کمبود منابع آب کشور جبران نخواهد شد.
وی با یادآوری اینکه آبان و آذر امسال بارش‌های خوبی در کشور اتفاق نیفتاد، اضافه کرد: در این زمینه باید منابع سرزمینی را به خوبی مدیریت کرد و همچنین سناریوهای خوشبینانه و بدبینانه را در نظر داشت.
وی تصریح کرد: تغییر اقلیم امروز به یکی از مهمترین چالش‌های جهان تبدیل شده است و کشورمان یکی از متاثرترین مناطق کره زمین از این موضوع است و روند افزایش مخاطرات جوی در این حوزه را شاهدیم.
تاجبخش خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین اثر پدیده تغییر اقلیم، افزایش دما در جهان است؛ به طوری که سال 2023 گرم‌ترین سال کره زمین را شاهد بودیم.
وی اضافه کرد: در جریان همایش بین المللی "کوب 28" در امارات، مقرر شد کشورها روند تولید گازهای گلخانه‌ای را به حداقل برسانند و ما نیز در کشورمان باید برنامه برای رویارویی با تغییر اقلیم داشته باشیم.


لینک کوتاه
کمبود آب کشور بارش‌ها

اخبار مرتبط

نظرات شما