وزیر کشاورزی کوبا و هیات همراه با وزیر جهاد کشاورزی دیدار و پیرامون همکاری دوجانبه مذاکره کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، تیم مذاکره کننده کوبا به ریاست وزیر کشاورزی این کشور در تهران با وزیر جهاد کشاورزی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی با برشمردن توانمندی‌های ایران در حوزه کشاورزی گفت: پرورش میگو در سواحل، پرورش ماهیان گرم‌آبی و سردآبی، استعداد کشور در تولید محصولات باغبانی، مانند پسته، خرما و انواع مرکبات و امکان صادرات این محصولات از جمله نقاط قوت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی با اشاره به تولید محصولات راهبردی زراعی تصریح کرد: ما بخش عمده‌ای از نیاز داخل را در کشور تولید می‌کنیم و بخش کوچکی از برخی نیازمندی‌ها، از راه واردات تأمین می‌شود.
 
نیکبخت در مذاکره با همتای کوبایی خاطرنشان کرد: در حوزه دامپروری هم بیشتر نیاز ما از تولید داخل تأمین می‌شود، در بخش لبنیات صادرکننده هستیم و در تولید مرغ با بهره‌مندی از دانش بومی، از صنعت مرغداری و زنجیره تولید متناسب با نیاز غذایی کشور بهره‌مند هستیم.
 
دو کشور برادر منافع مشترک را توسعه می‌دهند
 
وزیر کشاورزی کوبا هم در این دیدار از اهمیت همکاری کشور برادر ایران با کوبا گفت و تاکید کرد: اشتراکات سیاسی و انقلابی دو کشور راه را برای همکاری در همه زمینه‌ها به ویژه کشاورزی هموار کرده است.
 
وی در ادامه گفت: کشورش به تجربیات ایران در توسعه کشاورزی و رسیدن به فناوری تولید محصولات کشاورزی نیازمند است و آمادگی دارد از سرمایه‌گذاران ایرانی برای تولید در کشورش حمایت کند.
 
وزیر کشاورزی کوبا این دیدار را مقدمه‌ای برای تفاهمات آتی دانست و گفت: امیدوارم در دیدار مقامات عالی دو کشور در آینده نزدیک، این توافقات در قالب اسناد همکاری به امضای مسئولان دو کشور برسد.

لینک کوتاه
ایران و کوبا تهران وزیر کشاورزی کوبا

اخبار مرتبط

نظرات شما