مراسم خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی کشور، در مازندران آغاز شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، میثم نیلی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مجمع ناشران انقلاب اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ، مدیرعامل هلدینگ بانک ملی، علی‌پور نماینده قائم‌شهر، زارع نماینده ساری، بابایی کارنامی نماینده مجلس، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی، کمال علیپور نماینده جویبار، سوادکوه و قائمشهر، منصورعلی زارعی نماینده ساری، بابایی کارنامی نماینده ساری،  علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، جانعلی‌پور  مدیر کل مطالعات و کتابخوانی، مهدی رمضانی چابک مدیرکل استان‌ها و جمعی از اهالی فرهنگ حضور دارند.
 
چوب و کاغذ مازندران تا مرز فروپاشی رفته بود
 
سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این مراسم  گفت: لازم است از خانواده شهدا و جانبازان، ایثارگران و همه کسانی که باعث شدند در امنیت بتوانیم خودکفایی تولید کاغذ مورد نیاز چاپ کتب درسی را جشن بگیریم تقدیر کنیم.
 
او افزود: در سال‌هایی به واردات کاغذ توجه شده بود حتی از ارز دولتی برای واردات کاغذ خرج و به طور کامل ریشه تولید کاغذ داخلی زده شده بود. زمانی که دولت کاغذ را به فهرست کالاهای ضروری اضافه کرد سودجویان شروع به احتکار کاغذ کردند.
 
استاندار مازندران بیان کرد: براساس سیاست حل مسائل کشور که در دولت وجود دارد این مسأله نیز حل شد،  زمانی که دولت کار را تحویل گرفت چوب و کاغذ مازندران تا مرز فروپاشی رفته بود ولی امروز با اقدامات دولت کار به جایی رسید که همگان شاهد آن هستند.
 
همچنین در حاشیه این مراسم از امید نیک‌نژاد مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران توسط محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

لینک کوتاه
تولید کاغذ کتاب‌های درسی

اخبار مرتبط