بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت روی عدد 151 و در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها قرار دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، براساس این گزارش در 24 ساعت گذشته، شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد 147 (آلوده برای گروه‌های حساس) قرار داشت.
 
با توجه به شرایط کنونی کیفیت هوا، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد.
 
با این تفاسیر سوالی که از سوی والدین مطرح می‌شود این است که چرا در این وضعیت دانش آموزان تهرانی باید به مدرسه بروند و یا اینکه چرا ادارات دورکار نمی شوند.
 
به گزارش فارس، تهران از ابتدای امسال تاکنون 9 روز هوای پاک، 176 روز قابل قبول و 59 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 6 روز ناسالم برای همه را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته 2 روز هوای پاک و 138 روز هوای قابل قبول، 96 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 10 روز هوای ناسالم، 2 روز هوای بسیار ناسالم و 2 روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.
 
شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

لینک کوتاه
تهران تعطیلی دورکاری

اخبار مرتبط

نظرات شما