وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استانداردهای ایمنی برای وزارت صمت مهم‌تر است به خودروسازان تکلیف کرده‌ایم که استانداردهای ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «عباس علی آبادی» روز جمعه در نشست مسئولان بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص وضعیت کیفیت خوپروها اظهار داشت: الگوی استانداردهای 85 گانه خودروها را تکلیف کرده ایم که برخی از این استانداردها در کشورمان کارایی ندارد و به عنوان آپشن است ولی استانداردهای ایمنی برای وزارت صمت مهم تر است به خودروسازان تکلیف کرده ایم که استانداردهای ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان استاندارد قدم ها محکم برداشته می شود که به زودی شاهد تحول در این عرصه خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص سوال دانشجویی در خصوص وضعیت ناترازی لاستیک در بازار گفت: اکنون لاستیک به قدر کافی در کشور وجود دارد و در سه ماه گذشته توزیع لاستیک شدت گرفته است.

علی آبادی با انتقاد از احتکار لاستیک توسط خریداران گفت: قیمت کارخانه لاستیک برای انگیزه تولیدکنندگان را بالا بردیم اکنون توزیع دولتی فراهم شده است و مردم در خصوص قیمت بالا می توانند با سامانه 124 تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند.

وزیر صمت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، تفکیک وزارت صمت، واردات خودروی کارکرده گفت: تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در مرحله بررسی قوه قضاییه است و موضوع می بایست از مبادی مربوط به قوه قضاییه پیگیری شود؛ با نظر مخالف شما دانشجویان بسیجی در خصوص موضوع تفکیک وزارت صمت موافقم و این نظر را در جلسات و مکاتبات رسمی عنوان کرده ام؛ در خصوص واردات روزی که وارد وزارت خانه شدیم بلافاصله پس از ابلاغ قانون نسبت به تهیه آیین نامه اقدام کرده و تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا اساسا موضوع خودرو از حوزه دغدغه های فردی و اجتماعی مردم خارج شود. با حرکت به سمت ایجاد تراز و تعادل عرضه و تقاضا، همچون چند ماه گذشته شاهد کاهش التهابات و تلاطمهای این حوزه باشیم.

علی آبادی تاکید کرد: نکته مهم در این رابطه نگرانیها در خصوص امکان ایجاد اثرات منفی ارزی بوده که با اتخاذ تدابیر مناسب در تلاش برای رفع موانع و تسریع در واردات همزمان با تقویت تولید داخلی و حرکت به سمت برقی سازی ناوگان هستیم.

همچنین علی آبادی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص وضعیت خودروهای برقی بیان داشت: زیرساخت خودروی برقی در کشور وجود دارد اکنون 15 ایستگاه شارژ در تهران 100 ایستگاه در کشور نصب شده است که تا پایان سال تعداد دستگاه های شارژ را به پنج هزار دستگاه شارژر می رسانیم .

وی عنوان کرد: خیران نیز اعلام آمادگی برای نصب ایستگاه های شارژ در محورها و جاده ها کرده اند ضمن اینکه در روستاها نیز تامین برق وجود دارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اهمیت توسعه خودروهای برقی گفت: این خودروها از نظر مصرف انرژی به صرفه و از لحاظ زیست محیطی مورد تاکید است که از 2 دهه پیش بشر به موضوع برقی سازی خودروها پرداخت اکنون در بسیاری از کشورها از این تکنولوژی استفاده می کنند.

به گفته وی، تا پایان سال زیرساخت های شارژ 200 تا 300 هزار تاکسی فراهم می شود.

وزیر صمت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص حادثه انفجار معدن رزمجاه طزره گفت: این معدن زیر نظر شرکت ذوب آهن اصفهان و از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: همان موقع که حادثه اتفاق افتاد بلافاصله به معدن طرزه رفتم که پیش از بنده نیز وزیر کار و وزیر کشور حضور داشتند بر این اساس کارگروه و کمیته ای برای بررسی تشکیل شد.

علی آبادی ادامه داد: در معدن ذغال‌سنگ از این جنس حوادث در جهان اتفاق می افتاد که اینها قابل توجیه نیست با این اوصاف اکنون حادثه این معدن در دستگاه قضا در حال پیگیری است و فرایند رسیدگی صورت می گیرد و ما نیز به عنوان وزارت صمت پیگیر این موضوع هستیم.

 یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در محل تونل رزمجاه انفجاری رخ داد که سبب محبوس شدن شش نفر از کارگران در معدن شد. پس از گذشت 10 ساعت از حادثه انفجار، با تلاش نیروهای امدادی پیکر هر 6 کارگر محبوس در عمق 700 متری این معدن کشف شد.

لینک کوتاه
خودروسازان شارژر خودروی برقی کارگران

اخبار مرتبط

نظرات شما