موسسه اعتباری ملل با راه‌اندازی نرم افزار «فام» مبتنی بر هوش مصنوعی، نشان داده است که در حوزه بانکداری الکترونیک و دیجیتال، رقابت تنگاتنگ و همپایی را با بانک‌ها آغاز کرده است و در مسیر پیشرفت‌های دیجیتالی در نظام بانکی حرکت می‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، امروزه صنعت بانکداری هم مانند سایر صنایع در جهان به سمت استفاده از هوش مصنوعی پیش می‌رود و شاهد افزایش رقابت بانک‌ها در این حوزه هستیم. در همین راستا پیشرفت و توسعه صنعت بانکی ایران نیز به سوی شیوه‌های نوین بانکداری در قالب تحول دیجیتال، انکار ناپذیر است. افزون بر بانک‌ها، دیجیتالی‌ کردن تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های بانکی، توسط موسسات مالی و اعتباری هم به خوبی اجرا می‌شود و موسسه اعتباری ملل نیز از جمله موسسات مالی و اعتباری است که در این راستا قدم‌های موثری برداشته است. به طوری که نرم‌افزار متعلق به این موسسه با عنوان فام، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و تسهیل در امور بانکی نابینایان و کم بینایان، امکان دسترسی آسان مشتریان و حتی نابینایان را نیز پشتیبانی می‌کند.
 
با نگاهی به عملکرد 17سال گذشته موسسه اعتباری ملل در بازارهای مالی و سرمایه، این موسسه توانسته است با تکیه بر اخلاق که راهبرد اصلی این موسسه است، با راه اندازی 340 شعبه و جذب هزاران نیروی متخصص در سراسر کشور، خدمات بانکی مناسبی را در اختیار مشتریان، سپرده‌گذاران و سهامداران خود قرار دهد.
 
طبق بررسی‌های انجام شده موسسه اعتباری ملل در شش ماهه نخست سال جاری در شاخص‌های مختلف عملکرد مناسب و روبه رو شدی داشته که با تلاش مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران و سایر کارکنان موسسه در راستای جلب رضایت مشتریان و سهامداران، حاصل شده است.
 
موسسه اعتباری ملل همچنین در جهت برقراری نظم و انضباط مالی و شفافیت در عملکرد خود، در بازار سرمایه نیز حضور دارد و با انتشار گزارش عملکردهای شفاف همپای بانک‌ها در این مسیر گام برمی‌دارد.
 
بنابراین، می‌توان گفت که اجرای قانون تجارت و پافشاری بر برقراری نظم و شفافیت مالی ازاولویت‌های این موسسه اعتباری است. با توجه به شعار امسال، اولویت دیگر این موسسه کمک به چرخه اقتصادی کشور برای رشد اشتغال‌زایی، حمایت از تولیدکنندگان و فعال کردن بخش‌های تولیدی، اعطای به موقع تسهیلات به بخش‌های مولد و زیرساخت‌های اقتصادی بوده است. همچنین، فروش دارایی‌های مازاد نیز با هدف بهبود نقدینگی و افزایش توان مالی برای ارایه تسهیلات به مردم در دستور کار قرار دارد.
 
 

لینک کوتاه
موسسه اعتباری ملل بانک‌ها حوزه بانکداری الکترونیک