شاخص کل بورس با ریزش 10315 واحدی در معاملات روز شنبه به کار خود پایان داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، شاخص کل بورس با عقب گرد بیش از 10 هزار واحدی در معاملات روز شنبه به کار خود پایان داد. 391 نماد منفی و 30 نماد در وضعیت صف فروش قرار داشتند، 198 نماد مثبت و 57 نماد نیز در وضعیت صف خرید قرار داشتند.
 
بعد از چند روز که ارزش معاملات به بالای 4,000 میلیارد تومان رسیده بود امروز ارزش معاملات خرد به پایین‌تر از 4,000 میلیارد تومان رسید، ارزش معاملات خرد عدد 3,673 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 9 درصد و نسبت به میانگین ماهانه 12 درصد کاهش داشته است.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 663 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی با ثبت رقم 23 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 333 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد 373 میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.
 
ارزش صف‌های خرید 470 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 132 میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش 13 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 274 میلیارد تومان قرار دارد.
 
بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم 382 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات 332 میلیارد تومان و بانکی با ارزش معاملات 317 میلیارد تومان قرار دارند.
 
امروز در تایم اول معاملات وضعیت بهتر بوده و نمادها در وضعیت بهتری قرار داشتند اما در نیمه پایانی بازار با شدت گرفتن عرضه‌ها وضعیت به سمت منفی تر شدن رفت.

لینک کوتاه
شاخص کل بورس بورس

اخبار مرتبط

بورس ریخت

بورس ریخت

تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از 13... 23 اسفند 1402

نظرات شما