معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی می گوید : ظرفیت 70 هزار تن از تولید آلومینیوم‌سازی اراک با دیگ‌های قدیمی برچیده شده ، باید به شهرک صنعتی خیرآباد اراک منتقل شود.

 به گزارش نسیم اقتصاد؛ اسدی در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان گفت : ظرفیتی که در آلومینیوم‌سازی وجود دارد بیش از استاندارد است، بنابراین این آمادگی وجود دارد تا توسعه این شرکت در شهرک صنعتی خیرآباد ادامه یابد و برای این منظور، 150 هکتار زمین در نظر گرفته شده است.
 
او ادامه داد : با توجه به اینکه محدودیت قانونی برای توسعه صنعتی در شعاع 30 کیلومتری شهرها وجود دارد، این واحد باید به شهرک صنعتی خیرآباد منتقل شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت : تمرکز برای کاهش آلودگی هوا نباید منحصر به واحدهای صنعتی ثابت باشد، بلکه باید برای خودروها نیز تصمیم‌گیری شود و با اعلام محدودیت ترافیکی، برای خودروها مانند زوج و فرد پلاک، در این بخش مدیریت اعمال شود.
 
اسدی درباره مصرف مازوت در نیروگاه شازند، افزود: یک واحد این نیروگاه 110 روز از دسترس برای تعمیرات خارج می‌شود که برای کاهش آلودگی هوا، ظرفیت خوبی است.
 
او به مدیریت مصرف گاز در استان مرکزی با همراهی مردم اشاره کرد و گفت: با مشارکت مردم می‌توان به مرحله ناترازی و مازوت سوزی نرسید .

لینک کوتاه
ظرفیت تولید ایرالکو مدیریت مصرف گاز

اخبار مرتبط

نظرات شما