صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام برقراری حقوق 43 هزار و 334 نفر از بازنشستگان تحت پوشش در یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، براساس گزارش یک ماهه حوزه فنی صندوق بازنشستگی کشوری که از ابتدای مهر تا 9آبان تهیه شده است، 95 درصد احکام برقراری حقوق مهرماه امسال، مربوط به دستگاه آموزش و پرورش است.
 
بر این اساس، طی یک ماه اخیر، در اداره کل استان تهران نیز پنج هزار و 335 مورد برقراری حقوق بازنشستگی، هشت هزار و 180مورد مکاتبات و پرونده‌های واصله به اداره کل، 11هزار و 300 مورد انجام کارشناسی و مشاوره حضوری، 6 هزار و 725 مورد پاسخگویی تلفنی به بازنشستگان و 763 مورد احراز هویت بازنشستگان خارج از کشور انجام گرفته است.
 
صدور حکم برقراری حقوق بیش از 43 هزار بازنشسته/32هزار فقره وام ضروری پرداخت شد
 
پرداخت 32 هزار وام ضروری بازنشستگان
 
همچنین براساس این گزارش 2 هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ 35 میلیون تومان و 32هزار فقره تسهیلات ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ 30میلیون تومان به حساب واجدان شرایط واریز شده است.
 
رسیدگی به 533 هزار و 13 مورد پرونده خدمات بیمه‌ای درمان در قالب قرارداد جبران هزینه خسارت درمان، تهیه و پیشنهاد جدول تعهدات بیمه تکمیلی درمان و تعیین سرانه برای سال 1403، بررسی آماری متقاضیان طرح اختیاری که با توجه به عدم استقبال و به حدنصاب نرسیدن متقاضیان این طرح لغو شد نیز از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه فرهنگی ‌و اجتماعی این صندوق بوده است.
 
بر اساس این گزارش طی یک ماه اخیر، پرداخت اقساط سر رسید شده فروشگاه افق کوروش به مبلغ 49 میلیارد ریال، ایجاد امکان خرید تخفیفی_تقسیطی بیمه ملت تا سقف 110 میلیون ریال طی اقساط 11 ماهه برای مشترکان صندوق، ایجاد امکان خرید اعتباری از شرکت استیل البرز تا سقف 120 میلیون ریال طی اقساط 12 ماهه برای مشترکان صندوق، امضای تفاهم نامه با شرکت امداد خودرو بابت ارائه خدمات مربوطه و صدور 181 هزار و 68 فقره بیمه نامه ملت برای بازنشستگان کشوری انجام شده است.
 
همچنین در مهر امسال بیش از 51هزار و 291 تماس با مرکز پاسخگویی 2500 ثبت شده که در مقایسه با شهریور امسال 4.8 درصد افزایش یافته است.
 
بر اساس این گزارش، در مهر 1402 بیش از 7هزار و 75 مورد درخواست خدمت نیز از طریق پیام صوتی، نرم افزار صبا و سایت صندوق بازنشستگی کشوری ثبت شده است.
 
در حوزه درآمد و هزینه نیز برگزاری جلسات درباره بازنشستگان وزارت بهداشت و رتبه بندی معلمان بازنشسته، ارتقای سیستم‌های درآمد و هزینه همچون سیستم شاغلان (تحت وب)، برگزاری جلسه و تبادل اطلاعات با خزانه داری کل کشور و سازمان اداری و استخدامی و تفویض اختیار کار اجرایی این اداره کل به همه استان‌ها عملیاتی شده است.
 
تامین منابع و پرداخت حقوق مهر همراه با پرداخت احکام برقراری‌های جدید، مدیریت مبادی اطلاع‌رسانی به مخاطبان در سایت صندوق، کانال‌های بله و ایتا، اینستاگرام و… از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در یک ماه اخیر است.
 
صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و 641 هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر کشوری دومین صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای کشور و ضریب پشتیبانی آن 0.5 است.
 

لینک کوتاه
حقوق بازنشسته وام ضروری

اخبار مرتبط

نظرات شما