رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در جمع مسئولین ارزیابی عملکرد آموزش و پاسخگویی به شکایات وزارت پرورش در مشهد عنوان کرد: آموزش و پرورش پایه اصلی علم و تربیت و آموزش کشور است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در گردهمایی روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش وزارتی است که با میلیون‌ها نفر و حتی احاد مردم جامعه مرتبط است و پایه اصلی علم و تربیت و آموزش کشور به حساب می‌آید.

 
درویشیان با اشاره به اینکه توفیقات کشور حاصل تلاش‌هایی است که در این وزارت خانه انجام می‌شود گفت: آموزش و پرورش می‌تواند نسبت با افزایش سرمایه اجتماعی که نیاز اصلی کشور است گام بردارد.
 
وی با تصریح این موضوع که جوانان در آموزش و پرورش یکی از هدف گذاری‌های دشمن هستند اذعان کرد: هرکس در هر جایگاهی باید همه همت خود را در راستای شناسایی انحرافات داشته باشد تا از آموزش و پرورش صیانت شود.
 
درویشیان اظهار کرد: پیشگیری و مقابله با فساد یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است که با نظارت و بازرسی قابل پیشگیری و حل است.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور بر اصل شفاف‌سازی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از بسترهای فساد تاریک خانه‌های دستگاه‌های اجرایی است که اگر شفاف شود مسئله فساد نیز حل می‌شود.
 
درویشیان گفت: تمام پرداختی‌ها و تسهیلات کلان باید در سامانه جامعی مشخص باشد.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوردر ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اصول ما مدیریت تعارض منافع است که کم و بیش در دستگاه‌های اجرایی شاهد آن هستیم گفت: اصل مهم دیگر در دولت سیزدهم شایسته گزینی است و در همین راستا کمیته‌ای در دولت تشکیل شد تا بر انتصابات مبتنی بر شایسته سالاری نظارت داشته باشد.
 
وی خطاب به مسئولین ارزیابی عملکرد اظهار داشت: نظارت‌های میدانی از اهمیت بالایی برخوردار است و صرف شکایت از کسی در آموزش و پرورش؛ نباید عمل کرد.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در ادامه خواستار شد زمانی که فساد محرز شد بدون درنظر گرفتن و تخفیف دادن برخورد قاطع صورت گیرد.
 
درویشیان بیان کرد: پیشنهاد من ارتقا جایگاه ادارات بازرسی آموزش و پرورش به مرکز است تا بتوانند بهتر و متمرکزتر از قبل نظارت و بازرسی خود را به انجام برسانند.
 
وی در خصوص الزامات این اتفاق گفت: الزامات این اتفاق آن است که جایگاه این مجموعه از نظر اداری ارتقا پیدا کند تا انگیزه بیشتری در این بخش ایجاد شود.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور ادامه داد: همچنین افراد شاغل در این بخش باید به سامانه‌هایی که به اقتضای ماموریت خود نیاز دارند، دسترسی داشته باشند.
 
وی افزود: استفاده از تشکل‌های مردمی، نظرسنجی، بازخوردگیری اقدامات، رصد افکار عمومی و فضای مجازی در این راستا بسیار موثر است.
 

لینک کوتاه
آموزش و پرورش علم و تربیت آموزش کشور

اخبار مرتبط