وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست وزیر ارمنستان ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی و همچنین حمایت ایران از تمامیت ارضی ارمنستان، بر تکمیل کریدور شمال - جنوب و هدف گذاری برای افزایش مبادلات دو کشور تا سه میلیارد دلار تاکید کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مهرداد بذرپاش امروز (سه شنبه) در دیدار با نیکول پاشینیان - نخست وزیر ارمنستان - در ایروان، با یادآوری اینکه قفقاز همراه با صلح، خواسته ایران است، بیان کرد: حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان جزو سیاست‌های ایران بوده و توسعه روابط با همسایگان جزو اصول و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس، اظهارکرد: وحشی گری رژیم کودک کش صهیونیستی امر تازه‌ای نیست و ده‌ها سال این جنایت‌ها در پرونده این رژیم وجود داشته است.
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی ملتی را از سرزمین خودش بیرون می‌کند و برای این امر از هیچ ظلمی فروگذار نمی‌کند، کشورها نباید در این ظلمی که به مردم مظلوم در حصر که از زمین و ‌هوا بمباران می‌شوند، بی تفاوت باشند.
 
بذرپاش یادآور شد: تاریخ هیچ کس را به خاطر این بی تفاوتی تحسین نخواهد کرد.
 
طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی در گفت‌وگو با نخست وزیر ارمنستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تکمیل کریدورهای حمل و نقل بین دو کشور، زیرساخت اصلی توسعه خواهد بود و با سرعت هر چه بیشتر برای تکمیل آن باید اقدام کرد.
 
بذرپاش خطاب به نخست وزیر ارمنستان گفت: کاهش تعرفه ترانزیت و عوارض جاده‌ای از ملزومات توسعه تجارت بین دو کشور است و لازم است در این خصوص همکاری لازم صورت گیرد.
 
وی بیان کرد: حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال حاضر حدود 700 میلیون دلار در سال است که می‌تواند به سه میلیارد دلار برسد.
 
وزیر راه و شهرسازی آمادگی ایران را برای احداث پل دوم مرزی در نوردوز، استقبال از حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارمنستان در ایران و صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی و لزوم مشارکت بانک‌های ارمنستانی در اعطای ضمانت نامه اعلام کرد.
 
 

لینک کوتاه
افزایش مبادلات ایران ارمنستان

اخبار مرتبط

نظرات شما