با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید محصول پارس، از روزانه 400 دستگاه در ابتدای سال کاری 1403، در کم‌تر از دوماه به 700 دستگاه در روز خواهد رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایران خودرو، به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، گروه صنعتی ایران‌خودرو ظرفیت تولید روزانه را از 400 دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به 700 دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.
این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار امسال صورت گرفته است.
به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

پیش از این موضوع توقف یا ادامه‌ تولید پژو پارس به کلافی سردرگم بین سه نهاد مرتبط سازمان استاندارد، ایران‌خودرو و وزارت صمت تبدیل شده بود که در اطلاعیه اسفندماه 1402 این گروه خودروساز آمده بود: بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌خودرو، امکان تولید خودرو پارس در بهار سال آینده فراهم شده و بر همین اساس، به زودی متقاضیان ثبت‌نام کننده در سامانه یکپارچه براساس اولویت‌های اعلامی این سامانه فراخوان شده و ثبت نام از آنان انجام خواهد شد.

لینک کوتاه
افزایش تولید روزانه پارس

اخبار مرتبط

نظرات شما