بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن تفاهم کردند که در ازای تحویل اراضی رایگان در روستاها و حریم شهرهای کوچک، 50 هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، تفاهم‌نامه تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن محرومان امروز (سه‌شنبه) بین سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.
 
ارسلان مالکی، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: تجربه عملکرد قبلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مشارکت ساخت طرح‌های مسکن سازی نشان می‌دهد که تفاهم‌نامه اخیر با این نهاد انقلابی، پیش‌تر از سایر تفاهم‌نامه‌های ساخت مسکن به سرانجام خواهد رسید و اقشار کم‌درآمد صاحب سرپناه خواهند شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای تولید انبوه مسکن است، بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه 50 هزار واحد مسکونی از محل منابع صندوق ملی مسکن و حساب 100 امام برای محرومان ساخته خواهد شد.
 
غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به برنامه حمایت از ساخت مسکن محرومان توسط این نهاد انقلابی، اظهار کرد: اولویت اصلی حساب 100 حضرت امام خمینی (ره) ایجاد سرپناه برای محرومان است.
 
وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه زمین ساخت 50 هزار واحد مسکن محرومان، 50 هزار واحد مسکونی مشارکتی و ساخت مسکن روستایی در حریم شهرها تامین می‌شود.
 
رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه در قالب مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن نیز امسال واگذاری 500 هزار قطعه زمین به روستاییان متقاضی مسکن را هدف‌گذاری کرده‌ایم، تصریح کرد: سال آینده نیز همین تعداد زمین برای ساخت مسکن نهضت ملی در روستاها واگذار خواهیم کرد.
 
صالحی تاکید کرد: موضوع افزایش وام ساخت مسکن روستایی از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان در کمیسیون تخصصی هیات دولت تصویب شده و منتظر اعلام جزئیات اعطای این وام هستیم.
 
سه تفاهم‌نامه از روز دوشنبه (روز گذشته) تا کنون میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن امضا شده است.

لینک کوتاه
واحد مسکونی محرومان بنیاد مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما