رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: الان بخش خصوصی تولیدات برق داشته و بدهی دارد و پولش را نمی‌دهیم، کی قرار است اقتصاد برق را حل کرده و بخش خصوصی را وارد کنیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در زمان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه مربوط به اعطای مجوز به بخش خصوصی برای صادرات برق اظهار کرد: طبق ماده 17 قانون مانع زدایی از توسعه برق، وزارت نیرو بعد از اطمینان از تامین برق مورد نیاز داخلی و طبق برنامه اعلامی مجوز می‌دهد. پس این بند باعث ایجاد رانت به بخش خصوصی نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: بخش خصوصی با پول خود برای ما نیروگاه می‌سازد و برق تولید می‌کند بعد مکلف می‌شود در زمان پیک مصرف برق را به شبکه داخلی داده و وقتی هم که پیک مصرف نیست حداقل 92 هزار اسمی و 72 هزار عملی تولید داریم. گاهی هم که در پیک مصرف قرار نداریم 16 هزار مگاوات اضافه تولید برق داریم که می‌توان صادر کرد منتها پول را براساس مصرف می‌گیریم اما بدهی‌ها داده نمی‌شود اکنون به بخش خصوصی تولید برق بدهی داریم اما پول‌ها داده نمی‌شود. کی قرار است اقتصاد برق را حل کنید و بخش خصوصی وارد شود؟
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این بند کمکی به دولت است، اضافه کرد: ما تا زمانی که بخواهیم با پول دولت نیروگاه افزایش بدهیم، عقب می‌مانیم نتیجه آن می‌شود که صنعت می‌خوابد.

لینک کوتاه
قالیباف اقتصاد برق برق تولید

اخبار مرتبط

نظرات شما