مدیر گندله سازی چادرملودر گفت و گویی با اشاره به عزم مدیران و پرسنل کارخانه گندله سازی چادرملو در اردکان یزد برای کسب رکورد 4 میلیون تن گندله در سال گفت : در 6 ماهه ابتدایی سال جاری با وجود اعمال محدودیت های ناشی از کمبود انرژی توانستیم 1 میلیون و 959 هزارو902 تن گندله آهن تولید کنیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 130 هزارتن بیشتر است .

به گزارش نسیم اقتصاد، مهندس عبدالله کمالی افزود: ظرفیت اسمی این واحد تولیدی 3 میلیون و 400 هزارتن در سال است که طی سالهای اخیر با تدابیر اعمال شده در جهت بهینه سازی فرایند تولید و کاهش توقفات دوره ای، هر سال شاهد افزایش تولید بوده ایم به طوریکه در سال 1401 موفق شدیم3 میلیون و 768 هزارتن گندله آهن تولید کنیم و انشالله امسال همه توان خود را برای رسیدن به مرز 4 میلیون تن گندله مصروف خواهیم داشت .
کمالی در خصوص بهره گیری از فناوریهای روز در این واحد نیز گفت: در زمینه کیفیت گندله می توان به بهره براداری از پروژه (CMC) تزریق سود و امکان سنجی استفاده از چسب های ارگانیک اشاره کرد.
در زمینه افزایش راندمان ناحیه تولید گندله خام هم می توان به استفاده از پردازش تصویر که یکی از به روزترین سیستم های به کار رفته در صنایع است و همچنین افزایش راندمان سرندهای غلتکی (Roller Screen) اشاره کرد.
همچنین بروزرسانی و بهره برداری از سیستم های کنترلی جدید برای اتاق کنترل، برخی از اقداماتی بوده است که در راستای به روز نگهداشتن واحد گندله سازی انجام شده و نتایج آن بهبود سیستم را نشان می دهد.
وی در پاسخ به تمهیدات اندیشیده شده جهت کاهش مصرف انرژی هم افزود: میزان مصرف انرژی در کارخانه گندله سازی اردکان با تلاش و همت همکاران و تشکیل مستمر کمیته های بهبود انرژی در شرایط بسیار خوب و در پایین ترین میزان مصرف قرار دارد به طوریکه می توان گفت: میزان مصرف نسبت به نرم معمول این واحد صنعتی به ویژه در مصرف آب کمتر است.

لینک کوتاه
چادرملو تولید گندله

اخبار مرتبط

نظرات شما