داده‌ها نشان می‌دهد مصر تنها در سه ماه بیش از دو میلیون تن محصول وارد کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، اتحادیه صادرکنندگان غلات روسیه اعلام کرد که مصر پس از خرید بیش از دو میلیون تن در سه ماه به بزرگترین واردکننده غلات روسیه تبدیل شده است.
 
قاهره از جولای تا سپتامبر، 2.031 میلیون تن غلات خریداری کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 1.862 میلیون تن وارد کرد و 9.1 درصد افزایش داشت.
 
گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن بود که در اوایل ماه جاری، مصر با خروج از روش سنتی خود برای خرید غلات از طریق مناقصه، حدود 500 هزار تن گندم از روسیه خریداری کرده است.
 
مصر یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم در جهان است. بر اساس داده های منتشر شده اتحادیه صادرکنندگان غلات، مصر در ماه‌های جولای و آگوست واردات گندم روسیه خود را 11.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داد که به 1.28 میلیون تن رسید.
 
ترکیه با واردات 1.864 میلیون تن و یا منفی 10.3 درصد در جولای تا سپتامبر، دومین خریدار بزرگ غلات روسیه بود.
 
واردکنندگان بزرگ غلات روسیه شامل عربستان سعودی است که خرید خود را با 61.2 درصد افزایش به 1.664 میلیون تن رساند و لیبی پس از اینکه واردات غلات خود شاهد افزایش شدید 178 درصدی نسبت به سال گذشته بود، در رتبه پنجم قرار گرفت و به 1.108 میلیون تن رسید که این در مقایسه با تنها 398 هزار تن در سال 2022 است.
 
طبق گزارش راشاتودی، بر اساس آمارهای رسمی، روسیه در سه ماه جولای تا سپتامبر در مجموع 18.18 میلیون تن غلات صادر کرده است که عرضه آن به بازارهای جهانی را 61 درصد یا 11.2 میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

لینک کوتاه
مصر واردکننده غلات روسیه

اخبار مرتبط

نظرات شما