در بحبوحه تشدید درگیری میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی، عربستان سعودی و روسیه درباره وضعیت بازار بازار نفت و قیمت‌ها گفت‌وگو کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد، قیمت نفت هفته جاری در پی حمله گسترده نیروهای مقاومت فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی، افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.
 
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، پیش از کنفرانس «هفته انرژی روسیه» که در مسکو برگزار می‌شود، از شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در مسکو، استقبال کرد.
 
نواک گفت: او و شاهزاده عبدالعزیز درباره بازار نفت و همکاری در چارچوب گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس، گفتگو کردند. البته، همکاری در چارچوب اوپک پلاس در دیدار ما، یکی از مهمترین موضوعاتی بود که درباره آن بحث کردیم.
 
طبق گزارش خبرگزاری تاس، نواک گفت: ما در تماس مداوم هستیم و از این فرصت در دیدارمان برای گفت‌وگو درباره وضعیت بازار، استفاده کردیم. هنوز معلوم نیست که آیا نتایج ملموسی از این گفت‌وگو، حاصل شد. نواک پیش‌تر گفته بود درباره قیمت نفت، گفت‌وگو خواهد شد.
 
عربستان سعودی و روسیه در سال‌های اخیر برای حمایت از قیمت نفت، کاهش عرضه را هماهنگ کرده‌اند.
 
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: در بحبوحه تشدید درگیری در خاورمیانه، دشوار است که برآورد بیش از حدی از همکاری روسیه با عربستان سعودی و سایر شرکایش در بازارهای نفت جهان داشته باشیم.
 
وی به خبرنگاران گفت: سفر شاهزاده عبدالعزیز بن مسکو، فرصتی برای بررسی امور جاری، فراهم کرد. البته، بازارهای نفت جهان بسیار به تحولات مربوط به درگیری میان نیروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی، حساس هستند.
 
روسیه و عربستان سعودی همچنین دیدارهای کمیسیون بین دولتی خود را برگزار کردند. نواک در ابتدای این دیدار گفت: روسیه آماده است عرضه محصولات نفتی به عربستان سعودی را افزایش دهد. کشورهای منطقه خلیج فارس که پالایشگاه‌های نفت بزرگی دارند، معمولا سوخت روسیه را به نقاط دیگر، مجددا صادر می‌کنند.
 
وی همچنین اظهار کرد: روسیه آماده همکاری با عربستان سعودی در انرژی هسته‌ای، اکتشاف ژئولوژی و تامین مواد غذایی است.
 
پوتین قرار است روز جاری برای این کنفرانس، سخنرانی کند. محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که در یک بازدید رسمی دو روزه، در مسکو بسر می‌برد و بعضی از نمایندگان اوپک هم در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.
 
عربستان سعودی و روسیه توافق کرده‌اند کاهش عرضه اضافی 1.3 میلیون بشکه در روز نفت را تا پایان سال 2023 ادامه خواهند داد.
 
ریاض روز سه‌شنبه اعلام کرد: با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از تشدید وضعیت غزه و مناطق پیرامون آن کار خواهد کرد و بر تلاش‌هایش برای تثبیت بازارهای نفت، تاکید کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، رژیم صهیونیستی نفت بسیار کمی تولید می‌کند اما بازارها از احتمال گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت از خاورمیانه، به هراس افتاده‌اند.

لینک کوتاه
روسیه عربستان بازار نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما