براساس اعلام مجری طرح واردات خودرو، احتمالا خودروهای وارداتی تا پایان آذر و نهایت دی ماه تحویل مشتریان شود. قیمت این خودروها قطعی یا غیرقطعی خواهد بود تا مسیر قانونی قیمت‌گذاری آن‌ها طی شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، بیش از یک سال از رفع ممنوعیت واردات خودرو گذشته، اما هنوز خبر جدی از ورود خودروهای خارجی نیست. با این حال، مجری طرح واردات خودرو در وزارت صمت در تازه‌ترین خبر اعلان کرده است: از هفته آینده عرضه 8 مدل خودروی وارداتی آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم این خودروها با همکاری بانک مرکزی تا پایان آذر و نهایت دی ماه تحویل مشتریان شود.
 
آنطور که وزارت صمت خبر داده؛ سامانه خودروهای وارداتی در یکی دو روز آینده با طراحی جدید بارگذاری خواهد شد، در مرحله اول اطلاعات خودروها بارگذاری خواهد شد تا مردم بتوانند خودروهای عرضه‌شده را ببینند، بعد از این مرحله و با نهایی شدن قیمت‌ها در هفته آینده، خودروها عرضه می‌شود.
 
بنا به این گزارش، 33 هزار نفر در طرح فروش خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند که 30 هزار نفر آن‌ها واجد شرایط شناخته شدند.
 
براساس اعلام مهدی ضیقمی، در این طرح بیش از 7 هزار نفر چانگان انتخاب کرده بودند، اکنون آن‌هایی که این خودرو را انتخاب کردند با تایید انتخاب نهایی خودرو، به شرکت سایپا معرفی خواهند شد و حداکثر تا 3 ماه آینده خودروی خود را تحویل می‌گیرند.
 
زوتی، سی‌اس55 چانگان، کیا، هیوندای، تویوتا، هونگچی، بستیون و سوزوکی خودروهایی هستند که عرضه خواهند شد که این خودروها کمتر از 20 هزار یورو قیمت دارند.
 
مجری طرح واردات خودرو متذکر شده است: تلاش می‌کنیم این خودروها با همکاری بانک مرکزی تا پایان آذر و نهایت دی ماه تحویل مشتریان شود. قیمت این خودروها قطعی یا غیرقطعی خواهد بود تا مسیر قانونی قیمت‌گذاری آن‌ها طی شود.
 
 شرایط تحریمی و محدودیت شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای حضور در بازار ایران یکی از دلایل عمده تاخیر در واردات خودرو بوده است. جدا از همه اینها باید این واقعیت را پذیرفت که اکنون برخی از خودروهای تولیدی خودروسازان ایرانی در زیان تولید می‌شوند و فشار آوردن به خودروسازان داخلی برای تولید بیشتر برای پاسخ به نیاز بازار، در بلندمدت به زیان انباشته بیشتر خودروسازان و تضعیف آنها منجر خواهد شد.
 
پس از این حیث برخی از کارشناسان معتقدند، واردات خودرو در این مقطع زمانی علاوه بر مصرف‌کنندگان، به نفع تولیدکنندگان داخلی هم خواهد بود.
 
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز در اظهارنظری درباره وضعیت واردات خودرو در 6 ماه نخست امسال گفته است: یش‌بینی ما این است که در یک ماه آینده واردات به‌طور جدی شروع شود و روند مشخص و سریعی به خود بگیرد. در این مدت، بخشی از ثبت‌سفارش‌ها انجام شده و بسیاری از واردکنندگان خریدهای‌شان را انجام داده‌اند و به عملیاتی شدن واردات خودرو بسیار خوشبین هستیم.
 
وی عنوان کرده است؛ در 6 ماه نخست سال 1402 کمتر از 5 هزار دستگاه خودرو وارد شده که بیشتر آنها از برندهای چینی بوده است. در این مدت ما شاهد تصویب قانون واردات خودروهای کارکرده نیز بوده‌ایم. این دو موضوع در حوزه واردات خودرو تاثیر بسیار چشمگیری داشت و بازار خودرو را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داد.

لینک کوتاه
قیمت خودروهای وارداتی خودرو بازار واردات خودروهای کارکرده

اخبار مرتبط

بازار شکلات تلخ شد

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به 10 هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی... 8 فروردین 1403

نظرات شما