هند کم‌ترین باران‌های موسمی را در پنج سال گذشته ثبت کرد که برای محصولات کشاورزی، خطر احتمال محدودیت‌های طولانی‌تر صادرات کالاهای کشاورزی مانند شکر، برنج و گندم را افزایش داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، طبق گزارش اداره هواشناسی هند، این کشور آسیایی که برای آبیاری نیمی از زمین‌های کشاورزی خود به باران متکی است، در فصل باران‌های موسمی ژوئن تا سپتامبر 820 میلی‌متر بارندگی دریافت کرد که 6 درصد کمتر از میانگین بلندمدت بود.
 
باران‌های ضعیف نگرانی‌ها را افزایش داده است که هند، دومین تولیدکننده بزرگ گندم، برنج و شکر، به محدود کردن صادرات کالاهای کلیدی برای مدیریت تورم موادغذایی قبل از انتخابات سال 2024 ادامه خواهد داد. چنین حرکتی از قیمت‌های جهانی حمایت می‌کند. برنج در آسیا نزدیک به بالاترین حد خود در 15 سال اخیر است، در حالی که شکر در نیویورک امسال بیش از 30 درصد جهش کرده است و اندکی کمتر از اوج 12 سال معامله می‌شود.
 
کمبود باران‌های موسمی همچنین نگرانی‌هایی را در مورد محصولات زمستانی مانند گندم و دانه‌های روغنی ایجاد کرده است که به دلیل کمبود بارندگی فصل از نوامبر تا مارس، به آب ذخیره‌شده متکی هستند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، خطر کاهش تولید مزرعه در سال جاری می‌تواند دولت را وادار کند که به اقداماتی برای کنترل تورم موادغذایی ادامه دهد که در ماه اگوست نسبت به سال گذشته تقریبا 10 درصد افزایش یافت. علاوه بر محدود کردن صادرات شکر و برخی غلات، مقامات در حال مقابله با احتکار و فروش کالاهای کشاورزی از ذخایر مرکزی برای کاهش قیمت هستند.

لینک کوتاه
هند صادرات ذخایر مرکزی

اخبار مرتبط

نظرات شما