بانک‌های مرکزی امارات و مصر وارد مبادله ارزی می‌شوند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از عرب نیوز، بر اساس بیانیه مطبوعاتی، بانک‌های مرکزی این کشورها توافقی بین معاملات با درهم امارات و پوند مصر را رسمی کردند.
 
این قرارداد که توسط خالد محمد بالاما، رئیس بانک مرکزی امارات و حسن عبدالله، همتای مصری وی امضا شد، امکان مبادله ارزهای محلی بین دو موسسه را با اندازه اسمی تا پنج میلیارد درهم (1.36 میلیارد دلار) و 42 میلیارد پوند مصر را فراهم می‌کند.
 
قرارداد سوآپ ارز، یک قرارداد قانونی الزام‌آور بین دو طرف است که شرایط و ضوابط مبادله ارزها و پرداخت سود دوره‌ای را مشخص می‌کند.
 
بالاما اظهار کرد که این مورد منعکس کننده روابط قوی بین کشورهاست و فرصتی برای ارتقای همکاری‌ها در عین حال توسعه بازارهای اقتصادی و مالی مربوطه آنها را فراهم می‌کند.
 
وی افزود: در راستای تلاش‌های امارات متحده عربی و رهبری مصر برای همکاری گسترده‌تر در زمینه‌های مختلف،  بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) مایل است همکاری خود را با بانک مرکزی مصر (CBE) برای دستیابی به منافع مشترک، تاثیر مثبت بر تجارت، سرمایه‌گذاری، بخش‌های مالی و افزایش ثبات مالی افزایش دهد.
 
علاوه بر این، عبدالله خاطرنشان کرد که این اقدام در حمایت از ادامه روابط مستحکم  بین امارات و مصر است.
 
وی افزود که اطمینان دارد این اقدام همکاری بین هر دو بخش مالی را با ارزهای مربوطه تقویت می‌کند.
 
یک روز قبل از امضای قرارداد، عبدالله با همتای چینی خود پان گونگ‌شنگ در پکن دیدار کرد و سران دو کشور در مورد موضوعات مختلف با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی و مالی بین کشورها گفت‌وگو کردند.
 
قرارداد سوآپ ارزی یکی از برجسته‌ترین موضوعات مورد بررسی بود و هدف آن این است که مشارکت بین کشورها را بهبود بخشد.
 
این گفت‌وگوها همچنین شامل طرح دولت مصر برای انتشار اوراق قرضه پاندا به یوان چین بود.
 
علاوه بر این، مقامات بانک‌های چینی و مصری را تشویق کردند تا در کشور یکدیگر حضور داشته باشند تا یکپارچگی مالی بین اقتصادها را تقویت کنند.

لینک کوتاه
بانک‌های امارات و مصر سرمایه‌گذاری بخش‌های مالی

اخبار مرتبط

نظرات شما