وزیر انرژی ترکیه اعلام کرده که این کشور می‌خواهد تا سال 2050 ظرفیت تولید برق هسته‌ای خود را به 20 هزار مگاوات افزایش دهد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از تاس، آلپ ارسلان بیرقدار، وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که نخستین نیروگاه هسته‌ای این کشور تا پایان سال 2024 به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی طی سخنرانی در مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی گفت که نیروگاه هسته‌ای آکویو که هم اکنون در حال ساخت است، بزرگ‌ترین تأسیسات هسته‌ای در حال ساخت در جهان به‌شمار می‌رود و نخستین رآکتور آن تا پایان سال 2024 وارد مدار خواهد شد.
 
بیرقدار تأکید کرد: اولویت ما در حوزه انرژی اعمال یک سیاست پایدار است و انرژی هسته‌ای بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد و نقشی حیاتی را در رسیدن به آلودگی صفر درصدی تا سال 2053 ایفا خواهد کرد.
 
وزیر انرژی ترکیه افزود: تا سال 2025 سهم انرژی هسته‌ای از تولید برق در ترکیه به 7200 مگاوات خواهد رسید و تا سال 2050 از 20 هزار مگاوات عبور خواهد کرد.
 
قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای آکویوی ترکیه در سال 2010 بین آنکارا و مسکو بسته شد و قرار است سه رآکتور نسل سومی توسط روس‌ها در این نیروگاه ساخته شود. ظرفیت هر یک از این رآکتورها هم 1200 مگاوات برآورد شده است. با بهره‌برداری کامل از این نیروگاه ترکیه سالانه 35 میلیارد کیلوات ساعت برق هسته‌ای تولید خواهد کرد که معادل 10 درصد کل نیاز این کشور خواهد بود.
 

لینک کوتاه
ترکیه تولید برق هسته‌ای

اخبار مرتبط

نظرات شما