معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: شورای‌عالی شهرسازی و معماری با بلندمرتبه‌سازی در شهر سمنان به شکل پهنه‌ای با اکثریت آرای اعضای اصلی شورا رأی مثبت داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو معاون وزیر راه و شهرسازی و معماری، گفت: الحاق اراضی 278 هکتاری به محدوده شهر رفسنجان به منظور تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در نهمین جلسه شورا با توجه به نیازهای شهر رفسنجان با نظر تمامی اعضا و نظر کمیته فنی شورا، مصوب شد. همچنین، الحاق اراضی 104 هکتاری به محدوده شهر سیرجان در کرمان برای طرح نهضت ملی مسکن با ملاحظاتی از جمله تأمین سرانه فضای سبز، تأمین سرانه‌های خدماتی، عدم تداخل قانونی با حریم قانونی اراضی پادگان به تصویب رسید.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شورای‌عالی شهرسازی و معماری با بلندمرتبه‌سازی در شهر سمنان به شکل پهنه‌ای با اکثریت آرای اعضای اصلی شورا رأی مثبت داد.
 
به گفته دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری، طرح جامع شهر مبارکه با جمعیتی بالغ بر 93 هزار نفر در افق 1417 با رعایت ملاحظاتی همچون تأمین حداقل سرانه 15 متر فضای سبز برای شهر مبارکه، حفظ اراضی کشاورزی و باغات مجموعه شهر مصوب شد.
 
وی تاکید کرد: توصیه مجموعه شورای عالی شهرسازی و معماری به شهر مبارکه و مسئولان محلی این بود تا نسبت به گسترش فضای سبز تا جایی که ممکن است توجه داشته باشند و همچنین مقرر شد تا جاده ارتباطی بین شهر مبارکه و کارخانه فولاد مبارکه در حاشیه جاده ارتباطی حتماً توسط فولاد مبارکه درختکاری و آبیاری شود.
 
دانشجو همچنین از الحاق 26 هکتار اراضی منفصل به شهر آران و بیدگل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
 

لینک کوتاه
تولید مسکن طرح نهضت ملی

اخبار مرتبط