رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری به هیچ عنوان به خانه‌های 25 متری پروانه نمی‌دهد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مهدی چمران روز سه‌شنبه پیش از آغاز یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

وی درباره اخباری مبنی بر ساخت خانه‌های 25 متری، گفت: شهرداری به هیچ عنوان به خانه‌های 25 متری پروانه نمی‌دهد.

چمران با بیان اینکه با این فرهنگ، نمی‌توانیم در چنین خانه هایی زندگی کنیم، افزود: خانه‌های 25 متری یعنی خانه‌های تک نفره و این تبعات اجتماعی بالایی خواهد داشت و نتیجه خوبی ندارد.

وی افزود: ما خانه‌های کوچک داریم اما به طور کلی ساخت خانه‌های کوچک مقیاس به هیچ عنوان صحیح نیست و با توجه به ضرورت فرزند آوری، باید خانه های بسازیم که در آن خانواده ها زندگی کنند.

چمران گفت: شهرداری نه می تواند و نه باید به خانه های 25 متری پروانه بدهد؛ در حالی که می توانیم مسکن درست و خوبی داشته باشیم، چرا باید قفس بسازیم و مردم را در قفس حبس کنیم.

چمران افزود: درست است که زمین گران است و ساخت و ساز گران تمام می شود اما باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را به درستی حل کنیم نه اینکه مساحت خانه ها را به 25 متر کاهش بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی ساخت اضافه طبقه در معابر هشت متری، اظهار داشت: چیزی به عنوان ساخت هفت طبقه نداریم و باید بررسی شود که در کدام نقطه و در چه زمینی این ساخت و ساز انجام شده تا درست قضاوت کرد.

بودجه برای مطالعه تراموا
چمران درباره احداث تراموا در تهران نیز گفت:‌ مطالعه قطار شهری یا تراموا در بودجه امسال رقم خوبی داشته است.

وی‌ با بیان اینکه انعقاد قرارداد احداث تراموا با توجه به رقم سنگینی که دارد، باید در شورا بررسی شود، تاکید کرد: این طرح چند سال است که در جریان قرار دارد اما باید مطالعه انجام می شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران جلسه امروز خود را با سخنان مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران آغاز کردند و وی در ابتدای این جلسه نکاتی را مطرح کرد و گفت: حماسه اربعین در سکوت خبری دنیا برگزار شد اما هرچه رسانه های خبری صهیونیستی بخواهند این حماسه را کتمان کنند، قابل کتمان نیست.

وی‌ با اشاره به حضور 20 میلیون زائر در عراق برای اربعین حسینی، گفت: حضور چهار میلیون ایرانی در کربلا رقم کمی نیست؛ جمعیت برخی کشورها حتی به چهار میلیون نفر نمی رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت عراق و ایران تلاش خود را برای برگزاری این مراسم به کار گرفتند، گفت: شهرداری تهران در نجف، کربلا، سامرا، کاظمین، مرزها و در بین راه به مردم خدمات رسانی می کرد و موکب های خوبی از جمله موکب بانوان راه اندازی شده بود که مورد استقبال قرار گرفت و این اقدامات قابل تحسین است.

چمران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت و امنیت ملی، افزود: دشمن برنامه ریزی کرده که چگونه بحران آفرینی کند اما جلوی بحران آفرینی دشمنان باید بایستیم و جدول آنها را تکمیل نکنیم؛ اگر کمر همت بر این کار ببندیم موفق خواهیم شد.

نرخ گذاری سرویس های مدارس باید زیر نظر شورا انجام شود/تاکسی های اینترنتی باید ساماندهی شوند
وی درباره سرویس های مدارس با بیان اینکه سرویس مدارس باید زیر نظر تاکسیرانی باشد، به موضوع ورود تاکسی های اینترنتی به سرویس‌های مدارس اشاره کرد و افزود: تاکسی های اینترنتی باید ساختارمند فعالیت کنند چرا که تهران شهرداری و شورا دارد و باید نرخ ها زیر نظر شورا باشد.

وی بر ضرورت ساماندهی این تاکسی ها تاکید کرد و افزود: در تاکسی های اینترنتی به مردم و رانندگان اجحاف می شود و با دلالی از آنها پول می گیرند.

تذکر به وضعیت فرهنگسرای سرو/ چشمه علی
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه به ارایه تذکرات خود پرداختند و سید احمد علوی در خصوص وضعیت فرهنگسرای سرو، تذکر داد و اظهار داشت: فرهنگسرای سرو در بوستان ساعی که از قدیمی ترین اماکن فرهنگی است توسط بانک صادرات مصادره شده است.

وی گفت: در اخبار آمده بود که سازمان فرهنگی، هنری این ساختمان را تخلیه کرده است و عجیب است که این مصادره صورت گرفته و تخلیه انجام شده اما شورا خبر ندارد شهرداری تهران باید در این باره توضیح دهد.

علوی در ادامه تذکر خود به موضوع چشمه علی و ضرورت حریم تاکید کرد و افزود: چشمه علی سرچشمه تشکیل تمدن بوده اما متأسفانه سالهای زیادی است که در انتظار حریم قرار دارد.

وی گفت : در جریان ساخت خط 6 مترو کارشناسان معتقد بودند که شریان های آبی این چشمه قطع می شود و چشمه جمع آوری و سپس فکری به حال آن شود اما برای احیای این چشمه هیچ اقدامی انجام نشد و شهرداری باید در این خصوص گزارش دهد.

لینک کوتاه
شهرداری ساخت خانه‌های ۲۵ متری اعضای شورای اسلامی شهر تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما