مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه قرارداد تسهیلاتی 278 هزار و 773 واحد به مبلغ 96 هزار و 112 میلیارد تومان در این بانک منعقد شده است، از پرداخت بیش از 84 هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «عباس حسینی» اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون یک میلیون و 67 هزار و 108 نفر در بانک مسکن به عنوان متقاضی مسکن افتتاح حساب کردند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه‌داد: تعداد واحدهایی که قراردادهای تسهیلاتی آنها منعقد شده معادل 278 هزار و 773 واحد به میزان 96 هزار و 112 میلیارد تومان است.

حسینی با اعلام اینکه واریزی به حساب سازندگان از محل آورده و تسهیلات در مجموع 84 هزار و 979 میلیارد تومان است، توضیح‌داد: تاکنون 48 هزار و 176 میلیارد تومان از محل تسهیلات و 36 هزار و 803 میلیارد تومان از محل آورده به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

برپایه این گزارش، بانک مسکن یکی از بانک‌های تخصصی حوزه مسکن است که پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن را از ابتدای اجرای این طرح برعهده گرفت و بخشی از پرداخت تسهیلات را از مجاری قانونی آن و با معرفی وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان واجد شرایط برعهده گرفت.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک ها مکلف شدند تا سالیانه 360 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی خود را به بخش مسکن تخصیص بدهند.

 

لینک کوتاه
قرارداد تسهیلاتی نهضت ملی بانک مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما