سخنگوی صنعت برق گفت: در تابستان امسال 850 مگاوات برق صرفه‌جویی توسط ادارات صورت گرفت که این عدد نیازمند احداث نیروگاهی به ظرفیت 1200 مگاوات بود که عدد بسیار بزرگی به حساب می‌آید و معادل 2 تا 3 نیروگاه بزرگ کشور است.

به گزارش نسیم اقتصاد، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ساعت اوج مصرف روزانه از ساعت 11 تا 17 است و در این ساعات یعنی بیشترین میزان مصرف از وسایل سرمایشی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شد تا پایان ساعت کار ادارات ساعت 13 باشد و متناسب با آن وسایل سرمایشی در مناطق عادی ساعت 12 و در مناطق گرمسیر ساعت 13 خاموش شود.

وی افزود: قرار بر این شد تا ادارات سازمان‌های عمومی و غیر دولتی 1000 مگاوات مصرف برق خود را کاهش دهند که این امر تا 85 درصد محقق شد.

به گفته رجبی مشهدی پس از 18 شهریور ماه ساعات کار ادارات به روال قبل باز خواهد گشت و با توجه به اینکه در هفته آتی دمای هوا قدری کاهش خواهد یافت، انتظار داریم شاهد کاهش مصرف برق باشیم. هر چند هنوز هم نیازمند همکاری تمامی هموطنان در بخش‌های مختلف با صنعت برق در مدیریت مصرف برق هستیم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص طرح پاداش صرفه‌جویی به مشترکان خوش مصرف نیز گفت: حدود 16 درصد مشترکان خانگی مشمول پاداش شده، قبض رایگان دریافت کردند یا بستانکار شدند.

به گفته وی مشترکان همچنان می‌توانند با کاهش مصرف خود نسبت به دوره مشابه پارسال از پاداش صرفه‌جویی برق بهره‌مند شوند.

 

لینک کوتاه
ادارات نیروگاه مصرف برق صرفه‌جویی

اخبار مرتبط

نظرات شما