مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار کرد: قبض برق 200 مشترک پرمصرف به صورت ماهانه 15 میلیون تومان صادر شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، کامبیز ناظریان امروز در نشستی خبری و در پاسخ به سوال ایسنا درباره صدور قبض و جریمه مشترکان پرمصرف گفت: سیاست‌ها با اولویت تشویق برنامه‌ریزی شده است اما برای مشترکان پرمصرف نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم، به طوری که هزینه قبض برق برای این دسته از مشترکان به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: مشترکانی که بالای دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند یعنی میزان مصرف برق آنها بیش از 600 کیلووات ساعت است، با 3.5 برابر قیمت تمام شده قبض برق برای آنها محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این‌که مشترکانی که مصرف غیرمتعارف داشته باشند، هزینه‌های غیریارانه‌ای پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: در شهر تهران سه درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو برق مصرف کرده‌اند. مشترکانی که بیش از 1000 کیلووات ساعت مصرف برق داشتند در این دسته قرار گرفته‌اند که نیم درصد کل مشترکان را شامل می‌شود و عمدتا در واحدهای بزرگ و یا ویلایی سکونت دارند.

به گفته ناظریان ماهانه به طور متوسط دو میلیون تومان قبض برای این دسته از مشترکان صادر شده است اما در این بین مشترکانی را داشتیم که معادل 20 مشترک برق مصرف کرده‌اند که تعداد آنها 200 مشترک بوده و ماهانه 15 میلیون تومان قبض برای این افراد صادر شده است.

وی اظهار کرد: برای مشترکانی که بیش از 600 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند 1550 تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه شده است.

او با بیان اینکه میزان صرفه جویی انجام شده تا این تاریخ 225 میلیون کیلووات ساعت است، اظهار کرد: 41 درصد مشترکان مشمول پاداش صرفه جویی و تعدادی نیز بستانکار شدند.

به گفته وی تعداد صورت‌حساب‌ها و قبوض صادره در تهران که مشمول پاداش صرفه جویی شدند، 2 میلیون و 650 مورد بوده که 250 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه از هر دو مشترک خانگی، یک مشترک مشمول پاداش صرفه جویی شد گفت: متوسط پاداش صرفه جویی در هر صورت‌حساب بالغ بر 100 هزار تومان است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه امسال به لحاظ وضعیت پیک و نیاز مصرف با ویژگی خاصی مواجه بودیم، افزایش یک تا دو درجه دما را داشتیم که به ازای هر یک درجه 200 مگاوات به مصرف که ناشی از سیستم های سرمایشی است، اضافه می شود، اظهار کرد: 45 درصد پیک مصرف شهر تهران، ناشی از سیستم‌های سرمایشی است و رقم مصرف سیستم‌های سرمایشی 2500 مگاوات است.

ناظریان نیاز مصرف پیک امسال تهران را که مربوط به 16 مردادماه بود، 5595 مگاوات عنوان و اظهار کرد: میزان مصرف نسبت به مدت مشابه پارسال 5.3 درصد رشد داشته است، همچنین میزان انرژی تحویل داده شده در سال جاری 11 هزار و 696 میلیون کیلو وات ساعت بوده که 6.2 درصد رشد داشته و نسبت به پارسال 600 کیلووات ساعت رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف باعث شده که تامین برق پایدار و مستمر داشته باشیم، گفت: باتوجه به افزایش دما و ناترازی تولید و مصرف شبکه تامین پایدار بوده و رقم مصرف در زمان پیک 4850 مگاوات بوده که فاصله آن تا نیاز مصرف 700 مگاوات بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه نرخ تشویقی برای صرفه‌جویی در سال گذشته 500 تومان بابت هر کیلووات ساعت بوده که در سال جاری این رقم 2000 تومان در هر کیلووات ساعت ذکر شده است، اظهار کرد: مشترکانی که 750 کیلووات ساعت در ماه مصرف داشته باشند مشمول پاداش صرفه جویی می شوند.

ناظریان با بیان اینکه الگوی مصرف در ماه‌های گرم سال در مناطق عادی 300 کیلووات ساعت است، گفت: 65 درصد مشترکان شهر تهران زیر الگو، 35 درصد بالای الگو  و از این تعداد 15 درصد نزدیک به الگو مصرف دارند، سه درصد از مشترکان نیز که 10 درصد مصرف را به خود اختصاص می‌دهند بیش از دو بربر الگو مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه مصرف خانگی برای مشترکان زیر الگو تا این لحظه 175 کیلوات ساعت در ماه بوده و هزینه برق ماهانه به ازای هر ماه برای هر مشترک 45 هزار تومان بوده است، گفت: در تهران 4 میلیون و 600 هزار مشترک برق داریم که اکنون 45 درصد مصرف را به صورت هوشمند رصد می‌کنیم و باتوجه به برداشت مصرف هرگونه تغییرات غیر متعارف را محاسبه و بررسی می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه عدد انشعاب‌های غیر مجاز قابل توجه نیست، اظهار کرد: میزان تلفات شبکه تهران در قیاس با سایر استان‌ها به لحاظ کم بودن رکوردار و تنها 5.7 درصد است که بخش عمده آن مربوط به ذات فنی شبکه می‌شود و تنها دو درصد تلفات غیر فنی است.

ناظریان با اشاره به میزان صرفه‌جویی در بخش ادارات گفت: طبق مصوبه دولت از 15 خرداد تا 15 شهریور برنامه کاهش مصرف ادارات تدوین شد که باید نسبت به سال 1400 معادل 30 درصد در ساعت اداری و 60 درصد بعد از ساعت اداری مصرف را کاهش دهند.

به گفته وی 142 برنامه، 8 محور و 26 سرفصل و 1000 برنامه عملیاتی برای کنترل مصرف ادارات با اعتبار 1500 میلیارد تومان تدوین شد، گفت: با اقداماتی که انجام شد، 185 مگاوات شاهد صرفه جویی در مصرف برق ادارات بودیم و میزان همکاری ادارات به 90 درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای طرح 5 درصد ادارات معادل 500 اداره مشمول قطع برق شدند، گفت: در سال جاری از ظرفیت مولدهای اضطراری نیز استفاده کردیم، به‌گونه‌ای که 1200 مولد در تهران شناسایی شدند و با آنها تفاهمنامه امضا کردیم و به این ترتیب هم مصرف مدیریت شد و  هم این مشترکان مشمول پاداش شدند و صرفه‌جویی صورت گرفته از طریق مولدها 150 مگاوات و معادل احداث یک نیروگاه 250 مگاواتی بوده است.

ناظریان با اشاره به مصرف رمزارزها در تهران گفت: از سال گذشته 10 هزار رمزارز شناسایی و جمع آوری شده است، در حال حاضر کنترل ویژه ای انجام می شود و سامانه ای نیز در این خصوص برای کنترل و رصد طراحی شده و میزان مصرف ماینرها در سطح شهر تهران 30 تا 35 مگاوات است.

 

لینک کوتاه
قبض مشترک پرمصرف مشترکان

اخبار مرتبط

نظرات شما