بازار سرمایه امروز هم روند رو به رشدی را تجربه کرد و شاخص بورس با افزایش 10 هزار واحدی به دو میلیون و 95 هزار واحد رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس امروز (هفتم شهریور) با رشد 10 هزار و 904 واحدی نسبت به دیروز روی دو میلیون و 95 هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد 1873 واحدی را داشت و عدد 707 هزار و 10 واحد را به ثبت رساند.

امروز بیش از 445 هزار معامله در بازار سرمایه به ارزشی بالغ بر 62 هزار و 69 میلیارد ریال انجام شد.

ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری‌غدیر جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس گذاشتند و همه آن‌ها به غیر از صنایع پتروشیمی خلیج فارس روند مثبتی را تجربه کردند.

در فرابورس اما روند نزولی و البته ناچیزی وجود داشت. شاخص کل در این بازار با پنج واحدی نسبت به دیروز مواجه شد و روی 26 هزار و 272 واحد ایستاد.

در این بازار نیز بیش از 310 هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر 71 هزار و 273 میلیارد ریال داشت.

پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پالایش نفت لاوان، ایران خودرو دیزل، مجتمع جهان فولاد سیرجان، سرمایه گذاری صبا تامین و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر را روی شاخص بازار فرابورس داشتند و در این میان به غیر از ایران خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری صبا تامین و فولاد هرمزگان جنوب دیگر نمادها روند صعودی داشتند.

لینک کوتاه
شاخص بورس بورس

اخبار مرتبط

بورس ریخت

بورس ریخت

تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از 13... 23 اسفند 1402

نظرات شما