سخنگوی صنعت برق گفت: سال گذشته 15 بار رکورد مصرف برق شکسته شد که امسال با رشد بیش از دو برابری این شاخص روبرو هستیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی امروز در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت» دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران گفت: وزارت نیرو از ابتدای دولت سیزدهم، اقدام‌های متعددی برای تامین برق پایدار انجام داده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه حدود دو میلیون به مشترکین برق اضافه شده و در حال حاضر تعداد مشترکان برق به 40 میلیون رسیده است گفت: 25 هزار مگاولت آمپر به ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع و 4000 کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه سراسری برق کشور اضافه شده است.

وی افزود: از ابتدای دولت مردمی 8720 مگاولت آمپر به ظرفیت ترانسفورماتورهای بخش توزیع اضافه شده و در این مدت 918 روستا از نعمت برق برق برخوردار شدند.

او ادامه داد: سال گذشته و امسال در بخش‌های خانگی، تجاری، اداری و صنایع کوچک و کارگاه‌های صنعتی هیچگونه محدودیتی اعمال نشده است، ضمن آنکه بخش صنعت با رشد بیش از هشت درصدی نسبت به سال قبل تامین برق روبه‌رو شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته برای حدود 300 مشترک صنعتی هشت درصد انرژی بیشتری تامین شد که این رقم در مقایسه با سال 1400، 26 درصد افزایش داشت.

 

لینک کوتاه
رکورد مصرف برق شبکه برق ایران

اخبار مرتبط

رکوردشکنی طلای جهانی

رکوردشکنی طلای جهانی

قیمت طلا امروز، دوشنبه در حالی که اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اعتماد... 13 آذر 1402

نظرات شما