عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف انرژی گفت: اگر مدیریت بهینه مصرف انرژی را در کشور جدی نگیریم، امسال و سال آینده به جای صادرکننده تبدیل به واردکننده برخی فرآورده های نفتی می شویم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال 1402 کل کشور گفت: آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه میزان تحقق منابع را بیان کردند؛ طبیعی است در چهار ماهه اول میزان تحقق، نسبت به ماه های بعدی کمتر باشد.
 
وی‌ ادامه داد: یکی از موارد قابل توجه مربوط به منابع حاصل شده از درآمدهای فراورده های نفتی است که میزان این درآمدهای در داخل بیشتر از میزان پیش بینی شده است و در مقابل منابع حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی کاهش پیدا کرده که این یک هشدار است.
 
میرتاج الدینی توضیح داد: این موضوع بدان معناست که هر چه قدر مصرف فرآورده های نفتی یعنی مصرف بنزین، نفت و گاز در داخل کشور بیشتر شود به همان میزان صادرات این فرآورده ها کمتر شده و در نتیجه درآمدهای کمتری محقق می شود لذا باید احکام برنامه هفتم مربوط به حوزه انرژی با توجه به مدیریت بهینه مصرف انرژی تنظیم شود.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر مدیریت بهینه مصرف انرژی را در کشور جدی نگیریم، امسال و سال آینده به جای صادرکننده تبدیل به وارد کننده برخی فرآورده های نفتی همچون بنزین و گازوئیل می شویم.

لینک کوتاه
مدیریت مصرف انرژی برنامه و بودجه