رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری با تمام توان در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز ایستاده است و اجازه نمی دهد سوداگران با ساخت و سازهای ساختمان‌های حتی بدون فونداسیون (پی ساختمان) با جان مردم بازی کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران در دومین نشست کارگروه و راهکارهای افزایش تاب آوری شهر تهران و سازه ها در برابر زلزله افزود: زیرساخت های شهر و سازهای شهری باید گونه‌ای طراحی و اجرا کنیم تا در زمان وقوع زلزله و حوادث دیگر کمترین خسارت را داشته باشند و شهر را هر چقدر می‌توانیم به سمت ایمن سازی سوق بدهیم.

وی از شهروندان خواست از طرح ها و مشوق ها در بافت های فرسوده استفاده کنند تا در ایمن سازی بافت فرسوده عملکرد مطلوبی را داشته باشیم.

وی افزود: ساختمان ها را باید از اول خوب طراحی، نظارت و اجرا کنیم تا بتوانیم‌ ایمنی خوبی در ساختمان ها در هر گونه حوادثی را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در گذشته ساختمان‌هایی در شهر ساخته شده بود که در زمان ساخت فرو ریخته و نظارتی در طراحی، اجرا و ساخت به نحوه مطلوب وجود نداشته است که این اتفاقات تلخ رخ داده است و باید نظارت خوبی در ساخت ساختمان ها به وجود بیاید تا شاهد همچین واقیع تلخی نباشیم.

به گفته چمران؛ مدیریت شهری با تمام توان در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز خواهد ایستاد و اجازه نخواهد داد تا سوداگران با ساخت و سازهای ساختمان‌های حتی بدون فونداسیون بتوانند با جان مردم بازی کنند که نمونه آن را در منطقه نوزده شاهد بودیم و این ساخت و ساز های غیر مجاز تخریب شدند.

باید نقطه قابل اتکایی برای مواجهه با زلزله بالای 7 ریشتر در پایتخت داشته باشیم

همچنین حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری در این نشست تشکیل کارگروه تاب آوری سازه ها در برابر زلزله در کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران را ضروری دانست و گفت: هر ساله حدود 500 هزار زلزله در دنیا به وقوع می پیوندد که حدود 100هزار زلزله قابل لمس است و احساس می شود؛ در طول 23 سال گذشته از قرن 21 حدود 700 هزار نفر تلفات انسانی به خاطر زلزله در دنیا داشته ایم که بزرگترین آنها زلزله ای بود که در اقیانوس آرام اتفاق افتاد و بیشترین تلفات آن با سونامی در َسواحل اندونزی رقم خورد؛ به طوری که حدود 220 هزار نفر جان خود را از دست دادند؛ همچنین زلزله ژانویه سال 2010 هایتی که بیش از 160 هزار نفر کشته شدند.

وی افزود: زلزله‌ای که برای تهران پیش بینی می‌شود؛ با نظرات مختلفی که کارشناسان ارائه می‌کنند حدود 300 هزار نفر تا 500 هزار نفر پیش بینی شده، که یک فاجعه جهانی است و نیازمند فکر اساسی برای پیشگیری و کاهش تلفات و خسارات در این زمینه هستیم.

آقامیری با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران کشور و شهرداری تهران اقداماتی را در این زمینه انجام داده اند، اظهار داشت: آنچه در کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بررسی کردیم این بود که باید نقطه قابل اتکایی برای مواجهه با زلزله بالای 7 ریشتر در پایتخت داشته باشیم و اقداماتی باید انجام دهیم که بتوانیم از این گردنه ای که احتمال دارد پیش بیاید با کمترین تلفات انسانی و خسارات کار را پیش ببریم.

افتتاح زمین چمن مصنوعی، مجموعه شهربانو و کلانتری در منطقه 11 تهران

همچنین مهدی پیرهادی، نرگس معدنی پور و نرجس سلیمانی روسای سه کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی و نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از منطقه 11 شهرداری تهران بازدید کردند و پیرهادی در خصوص این بازدید اظهار داشت: در این بازدید مقرر شد نسبت به افتتاح کلانتری، نزدیک میدان راه آهن نهایتا تا 5 آذر ماه اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی به بازدید از بیمارستان فارابی به عنوان یکی از قدیمی ترین بیمارستان های شهر تهران که در حوزه چشم پزشکی فعالیت دارد، نام برد و گفت: این بیمارستان یک بیمارستان دولتی و آموزشی است و داشتن همراه سرا یکی‌ از نیازهای آن است.

وی تاکید کرد: در بازدید از این بیمارستان مقرر شد شهردار منطقه تمهیداتی را در راستای ایجاد همراه سرا لحاظ کند و اگر ایجاد همراه سرا نیازمند بودجه است، با همکاری اعضای شورا بودجه آن در لایحه بودجه سال 1403 مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران کمبود پارکینگ برای بیمارستان فارابی را از معضلات این بیمارستان و سطح منطقه عنوان کرد و گفت: در این بازدید مقرر شد شهردار منطقه در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشد و ریاست بیمارستان نیز بنا بر اعلام خودشان زمینی را برای ایجاد پارکینگ مشترک در اختیار شهرداری قرار دهند.

پیرهادی در ادامه درباره احداث جاده تندرستی در بوستان شهید حججی نیز، این امر را ضروری و یکی از نیازهای منطقه برشمرد و گفت: احداث جاده تندرستی و پیست تارتان در این بوستان و در تمامی بوستان های شهر تهران باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، این جاده در حوزه ارتقای سلامت، نشاط و پویایی خانواده ها نقش به سزایی خواهد داشت و شهروندان پس از احداث پیست تارتان علاوه‌بر در اختیار داشتن فضای سالم برای ورزش، از یک پیست با استاندارهای لازم‌ نیز برخوردار خواهند بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، تملک باغات به منظور افزایش سرانه فضای سبز در این منطقه، ارتقا و بهبود کیفیت وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس ها در این منطقه، را ضروری دانست و گفت: رفت و روب این منطقه از وضعیت قابل قبول برخوردار است اما باید نسبت به بازسازی و به سازی جوی ها و کانال ها اقدامات بهتری انجام شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران؛ پیگیری افتتاح مجموعه شهربانو، پیگیری افتتاح زمین چمن مصنوعی تا هفته دفاع مقدس و آخر شهریور ‌ماه، را از دیگر نکات مثبت این بازدید عنوان کرد.

 

لینک کوتاه
سوداگران مردم رئیس شورای اسلامی شهر تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما