رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه گفت: قیمت انواع میوه و سبزیجات طی چند هفته گذشته در کرمانشاه به دنبال کاهش خرید از سوی مردم با افت قابل توجهی همراه بوده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، عزت‌الله گوهرباری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، در خصوص نوسان قیمت در بازار میوه واره بار کرمانشاه اظهار کرد: انواع میوه و سبزیجات طی چند وقت اخیر با کاهش قیمت محسوسی همراه بوده است.

وی افزود: افزایش بار و کاهش خرید از سوی مردم منجر به افت قیمت در انواع میوه و سبزیجات شده است، بخشی از کاهش قیمت‌ها هم ناشی از عدم صادرات این محصولات است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه قیمت هر کیلوگرم توت‌فرنگی را 25 الی 35 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این میوه اوایل اردیبهشت ماه با قیمتی بالغ بر 80 هزار تومان (هر کیلوگرم) به فروش می‌رسید.

وی تصریح کرد: پیاز که با نوسانات زیادی همراه بوده در حال حاضر به مبلغ هر کیلوگرم هفت الی هشت هزار تومان به فروش می‌رسد و در کنار این محصول هر کیلوگرم سیب‌زمینی با قیمتی بالغ بر 9 الی 10 هزار تومان عرضه می‌شود.

به گفته گوهرباری در حال حاضر 160 واحد صنفی پروانه دار (واحد فروش میوه و تره بار) در میدان بار شهر کرمانشاه و 320 الی 350 واحد صنفی پروانه دار (میوه فروشی) در شهر کرمانشاه فعال هستند.

وی نظارت بر این واحدها را بر عهده دستگاه‌های ذیربط دانست و گفت: اتحادیه هم اکنون فاقد قدرت اجرایی و گشت نظارتی به منظور نظارت بر قیمت‌ها و نحوه فروش محصولات است.

لینک کوتاه
افت قیمت میوه کاهش خرید نحوه فروش محصولات

اخبار مرتبط

نظرات شما