رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه در روزهای پیش رو و کاهش قیمت آنها خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از افزایش عرضه میوه‌های نوبرانه خبر داد و گفت: امسال میوه‌های نوبرانه مانند گوجه سبز، زردآلو، هلو، شلیل و گیلاس زودتر از سال‌های دیگر به بازار آمده و تا کمتر از دو هفته آینده به عرضه انبوه می‌رسد و قیمت آنها رو به کاهش است. 
 
وی افزود: حجم عرضه میوه‌های نوبرانه در سال جاری بالاست و این سبب تعدیل قیمت و افزایش تقاضای آنها می‌شود تا جایی که حتی در تشریفات و مراسم هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر می‌تواند به کاهش تقاضا برای میوه‌های رسمی مانند سیب و پرتقال در فصل بهار بینجامد.
 
کارگر در ادامه از کشف آخرین قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازار عمده‌فروشی تهران خبر داد و در تشریح قیمت انواع میوه‌های فصل گفت: در حال حاضر قیمت گوجه سبز در بازار عمده‌فروشی تهران بر حسب کیفیت در سه رده 40 هزار تومان، 150 هزار تومان و 200 هزار تومان قرار دارد و نرخ توت فرنگی 50 هزار تومان، 110 هزار تومان و 170 هزار تومان در هر کیلو است. میانگین قیمت انواع موز نیز 60 هزار تومان، 70 هزار تومان و 80 هزار تومان در هر کیلو برآورد شده است.
 
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین از کاهش متوسط قیمت انواع پیاز شیراز در کیفیت‌های گوناگون به 20 هزار تومان و پیاز دزفول به 15000 هزار تومان در میدان عمده‌فروشی تهران خبر داد.
 
وی خاطرنشان کرد: قیمت هویج که در هفته‌های گذشته به دلیل بارندگی جنوب تا 30 هزار تومان بالا رفته بود به طور متوسط به 15000 تومان کاهش یافته است.
 
همچنین سازمان میوه و تره بار تهران قیمت انواع میوه‌های نوبرانه را در میادین این سازمان در هر کیلو به این شرح اعلام کرده است: زردآلود 85000 تومان، هلو 52000 تومان، گیلاس 65000 تومان و شاتوت 60000 تومان.

لینک کوتاه
میوه و تره‌ بار ارزان قیمت نوبرانه‌های بهاری

اخبار مرتبط