سخنگوی شرکت ملی گاز از افزایش مجدد مصرف گاز در کشور خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته مصرف گاز به بیش از 651 میلیون متر مکعب رسیده و اکنون شبکه پایدار است و مشکلی برای تامین گاز وچود ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، عباس اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور، اظهار کرد: 75 درصد از مصرف گاز مربوط به بخش خانگی، تجاری و صنایع عمده بوده، درحال حاضر مصرف گاز عدد بالایی دارد و برای اینکه خدمتگزاران بتوانند گاز را تامین کنند و شاهد پایداری باشیم رعایت الگو مصرف بسیار کمک رسان است.
 
وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان مصرف گاز را دارند، تاکید کرد: در شرایط کنونی مصرف گاز تهران 117 میلیون مترمکعب، خراسان رضوی 58 میلیون مترمکعب، اصفهان 45 میلیون مترمکعب و مازندارن به 43 میلیون مترمکعب است که درواقع این استان‌ها بالاترین عدد مصرفی گاز را به خود اختصاص داده‌اند.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز در خصوص احتمال افت فشار و یا قطع گاز در کشور گفت: قطع گاز به هیچ عنوان اتفاق نخواهد افتاد اما باید توجه داشت که این سامانه طی روزهای آینده نیز در کشور فعال بوده و حتما حفظ پایداری مستلزم مدیریت شدت مصرف انرژی است.
 
اعظمی با بیان اینکه تمام بخش‌های تولید، پالایش، انتقال و همچنین توزیع از طریق شبکه با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند، گفت: در شرایط کنونی تاسیسات به طور شبانه روزی در مدار هستند اما در بخش مصرف صرفه‌جویی و مدیریتی که انجام می شود  در حفظ پایداری تامین گاز شهرها بسیار بااهمیت است.

لینک کوتاه
مصرف گاز افزایش تامین گاز

اخبار مرتبط

نظرات شما