خجسته مهر گفت: تا 8 سال آینده می توانیم 5.7میلیون بشکه نفت تولید کنیم که اکنون ظرفیت تولید ما 3.8میلیون بشکه در روز است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، محسن خجسته مهر در مراسم انعقاد اولین قرارداد طرح احیای چاه‌های بسته و کم بازده نفتی گفت: از 6 هزار حلقه چاه 750 حلقه را ممیزی و غربال کردیم، ترجیح ما انتخاب چاه‌های آسان برای ارائه بوده است.

وی ادامه داد: جلسات بسیاری برای توجیه اقتصادی این طرح انجام شده و امکان ارائه طرح‌های که فاقد توجیه اقتصادی نبود.

وی اضافه کرد: این کار به ارزش 500 میلیون دلار به تصویب رسید و شرکت‌های متعددی وارد پارک فناوری شدند و عهده دار این موضوع شدند.

خجسته مهر اضافه کرد: خوشبختانه رویدادهای کسب و کاری بسیاری برگزار شد و امکان اینکه چاه‌ها ریشه دار باشند وجود داشت و شرکت‌ها بنا به ظرفیتی که دارند می‌توانند تا 5 حلقه چاه را به عهده بگیرند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به کمک صنایع بزرگ مانند. شرکت‌های نفتی از شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت کرد که خوشبختانه این اتفاق محقق شد و می‌توان آن را بزرگترین رویداد فناورانه دانست.

وی ادامه داد: تا 8 سال آینده قادریم به تولید 5.7 میلیون بشکه نفت برسیم، اکنون ظرفیت تولید 3.8 میلیون بشکه است که مدتی می‌تواند ادامه داشته باشد بخشی ار این افزایش تولید از محل احیای چاه‌های کم بازده است، بخشی مربوط به توسعه میادین جدید و بخشی مربوط به استفاده از روش‌های ازدیاد برداشت است.

وی رقم افزایش تولید از مسیر اجرای طرح‌های ازدیاد برداشت را 900 هزار بشکه عنوان کرد.

لینک کوتاه
وزارت نفت افزایش بشکه نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما