با وجود عرضه سکه در بورس کالا با هدف تخلیه حباب سکه و منفی شدن روند بازار، اما قیمت سکه یک کانال پیش رفت و صعودی شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، قیمت سکه دیروز در بازار تهران یک میلیون و 47 هزار تومان، نیم‌سکه 800 هزار تومان و ربع سکه 700 هزار تومان گران شد.
 
به این ترتیب انواع قطعات سکه دیروز در بازار یک کانال پیش رفته و هر قطعه سکه امامی 22 میلیون و 368 هزار تومان، نیم‌سکه 13 میلیون و 180 هزار تومان و ربع‌سکه 8 میلیون و 620 هزار تومان قیمت پیدا کرد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای هفته تاکنون قیمت سکه امامی در بازار یک میلیون و 99 هزار تومان گران شده است. نیم‌سکه نیز رشد یک ملیون و 50 هزار تومان و ربع‌سکه 900 هزار تومان گران شده است.
 
طبق گزارش‌ها، در حال حاضر در بازار حباب سکه امامی در بازار به 3 میلیون و 478 هزار تومان، نیم‌سکه 3 میلیون و 716 هزار تومان و ربع‌سکه 3 میلیون و 880 هزار تومان رسیده است.
 
این اعداد در شرایطی است که از ابتدای هفته جاری همزمان با افزایش شدید حباب ربع سکه در بازار، بانک مرکزی نسبت به عرضه گسترده این قطعه سکه در بورس کالا اقدام کرد.
 
فروش ربع سکه در بورس کالا با هدف تخلیه حباب ربع‌سکه در بازار آزاد ‌و کاهش قیمت سکه صورت گرفت. اما بررسی روند بازار نشان می‌دهد که فروش ربع سکه در بورس کالا، به شکل معکوسی بر بازار اثر گذاشته است، چراکه رفتار 4 روز ابتدای هفته جاری حاکی از آن است که حتی حباب ربع‌سکه 763 هزار تومان بزرگ‌تر شده است.
 
حرکت طلا روی مرز حساس قیمتی
 

در این میان، روند تغییر قیمت‌ها در بازار طلا، از حرکت طلا روی مرز حساس قیمتی 2 میلیون تومان حکایت دارد، به طوری که هر گرم طلای 18عیار در صورت افزایش کمتر از 9 هزار تومان، وارد کانال جدید می‌شود.
 
در حال حاضر هر گرم طلای 18عیار در بازار یک میلیون و 991 هزار و 400 تومان قیمت دارد و طی 24 ساعت گذشته رشد 49 هزار و 600 تومانی را تجربه کرده است.

لینک کوتاه
بازار سک طلا ب قیمت

اخبار مرتبط

نظرات شما