شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: با پهلوگیری 5 فروند کشتی غول‌آسای حامل گندم در بندر شهید رجایی، میزان ذخایر استراتژیک این محصول راهبردی کشور، 340 هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، در چند روز گذشته، 5 فروند کشتی حامل 340 هزار و 800 تن گندم در بندر شهید رجایی استان هرمزگان پهلو گرفتند که محموله‌های آن‌ها پس از انجام تشریفات گمرکی و قانونی، تخلیه، بارگیری و به مقاصد تعیین شده ارسال خواهند شد.
 
 بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از 3 میلیون و 800 هزار تن گندم از طریق این بندر و سایر بنادر جنوب و شمال، وارد کشور شده و محموله‌های گندم این 5 فروند کشتی که از جمله خریدهای شرکت بازرگانی دولتی ایران محسوب می‌شوند نیز طی ماه‌های گذشته، ثبت سفارش، خریداری و وارد کشور شده‌اند.
 
گفتنی است، علاوه بر محموله‌های گندم، بیش از نیم میلیون تن سایر انواع کالاهای اساسی از جمله 247 هزار تن روغن خام، 233 هزار تن برنج و 62 هزار تن شکر خام نیز که از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده و در مراکز ذخیره‌سازی استان هرمزگان نگهداری می‌شوند، بر اساس برنامه‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران و به فراخور نیاز استان‌های مختلف کشور، به مقاصد مورد نظر ارسال می‌شوند.
 

لینک کوتاه
بندر شهید رجایی کشور گندم

اخبار مرتبط

نظرات شما