رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اعلام کاهش دمای هوا در شمال، غرب‌ و شرق کشور، اعلام‌کرد: سامانه بارشی در استان‌های شمالی، بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های البرز تا روز یکشنبه فعال است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «صادق ضیاییان» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اعلام کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و سایر مناطق غربی، افزود: از فردا (یکشنبه) دمای هوا علاوه بر شمال و غرب، در شمال شرق کشور هم‌ کاهش دارد و افت دما تا 10 درجه انتظار می‌رود.

وی گفت: امروز نیز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، شاهد رشد ابرها و بارش‌های پراکنده و رگباری در شمال استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، شرق فارس و جنوب غرب کرمان خواهیم بود.

ضیاییان ادامه‌داد: برای امروز در شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل بارش‌های رگباری شدیدتری را انتظار داریم و به شهروندان توصیه می‌کنیم از برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها احتیاط کنند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش‌ها فردا (یکشنبه) نیز در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب و جنوب غرب کرمان تداوم خواهد داشت که بیشتر در ساعت‌های عصر و اوایل شب به شکل رگبار همراه باد خواهد بود.

به گفته ضیاییان، شدت بارش‌ها برای فردا نیز در گیلان، مازندران ارتفاعات گلستان و نیمه شمالی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی پیش بینی شده است.

لینک کوتاه
کشور بارش باران ارتفاعات گلستان

اخبار مرتبط

نظرات شما