نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه مسیر تولید لوازم خانگی داخلی را باید با تعرفه واردات هدایت کرد، گفت: اگر گمرک نقش خود را به خوبی ایفا کند، می‌توان با تغییر تعرفه واردات و نه ممنوعیت کامل، از یک سو امکان رقابت برای تولیدکننده داخلی را فراهم کرد و از سوی دیگر حق انتخاب برای مصرف‌کننده ایجاد کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره برخی گلایه‌های مردم از کیفیت لوازم خانگی تولیدی پس از محدودیت در واردات، گفت: ایجاد این محدودیت به منظور ایجاد رانت نبود و پس از گذشت مدتی از اعمال آن  بر این نکته نیز تاکید شد که تولیدکنندگان لوازم خانگی از این دستورالعمل سوءاستفاده نکنند.
 
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت موضوع لوازم خانگی باید با وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک باشد، افزود: یکی از اشکالات جدی موجود در کشور، گمرک است، در سایر دنیا این نهاد نقش تنظیم‌کنندگی در اقتصاد را ایفا می‌کند درحالیکه در ایران فقط به عنوان نهادی درآمدزا به آن توجه می‌شود.
 
وی اضافه کرد: اگر گمرک نقش خود را به خوبی ایفا کند، می‌توان با تغییر تعرفه واردات و نه ممنوعیت کامل، از یک سو امکان رقابت برای تولیدکننده داخلی را فراهم کرد و از سوی دیگر حق انتخاب برای  مصرف‌کننده ایجاد کند.
 
این نماینده مردم مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مسیر تولید لوازم خانگی داخلی را باید با تعرفه واردات هدایت کرد، تصریح کرد: هرچند باید از تولید کالای داخلی حمایت شود اما نباید حق انتخاب را از مصرف کننده بگیریم در واقع ممنوعیت کامل واردات برای لوازم خانگی، خودرو و... اشتباه است؛ چرا که با تعرفه می‌توان تمامی این موضوعات را حل و فصل کرد.

لینک کوتاه
تعرفه واردات اهرمی صنعت لوازم خانگی مصرف‌کنندگان