در جریان تدوین لایحه بودجه سال 1402، افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده علی الحساب به طور متوسط 20 درصد اعلام شده است؛ البته این رقم می‌تواند در تدوین نهایی لایحه و در جریان بررسی بودجه در مجلس دستخوش تغییر شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بخشنامه بودجه کل کشور امروز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد تا برآورد بودجه سالانه خود را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند و بر اساس ضوابط و پیوست‌های بخشنامه بودجه سال 1402، دستگاه های اجرایی موظف شدند افزایش ضریب ریالی حقوقی را علی الحساب به طور متوسط 20 درصد لحاظ کنند.
 
در بخش اعتبارات هزینه‌ای پیوست شماره دو بخشنامه بودجه سال 1402 که به ضوابط مالی این بخشنامه اختصاص دارد، آمده است: «افزایش ضریب ریالی حقوق را علی الحساب به طور متوسط 20 درصد نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال 1401 لحاظ کنند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.»
 
همچنین بر اساس این بخشنامه، افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار علی الحساب به طور متوسط 20 درصد نسبت به آخرین حکم کارگزینی تعیین می شود و رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.
 
سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان را در بودجه سال 1402 حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال 1401 (مبتنی بر موافقتنامه سال 1401) پیش بینی کنند.

لینک کوتاه
افزایش حقوق کارکنان سقف اعتبار

اخبار مرتبط

افزایش 6 درصدی مصرف برق

افزایش 6 درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال... 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما